Två förskollärare till Vikbolandet; Kättinge och Önnemo förskola

Två förskollärare till Vikbolandet; Kättinge och Önnemo förskola

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Kättinge förskola ligger på Vikbolandet, 15 km öster om Östra Husby, och består av tre avdelningar. Idag är förskolan integrerad i skolans (äldre) lokaler men står inför hösten -21 inför den spännande och roliga möjligheten att få flytta in i en helt nybyggd förskola. Den anläggs i nära anslutning till skolans område men kommer att ha en egen anpassad utemiljö.

Önnemo förskola ligger i Östra husby på Vikbolandet och består av fem avdelningar, fördelat på två för de yngre barnen och tre för de äldre. Även Önnemo står inför förändringsprojekt; det ska byggas ut för ytterligare en avdelning och en av de befintliga paviljongavdelningarna flyttar då in i en nybyggd del.

På respektive förskola organiserar vi barnen i åldersnära grupper och utgår då ifrån barnens bästa.

Vi strävar efter att få till en ökad stabilitet när det gäller personal och bemanning varför vi lägger stor vikt vid att nya kollegor är väl medvetna om förutsättningarna; att dels veta vad förskolans uppdrag innebär, dels att det innebär viss restid om man inte bor på orten. Arbetet ställer även krav på flexibilitet och att du, som medarbetare, alltid tänker utifrån barnens bästa samt att alla barn är allas ansvar.

Leken i förskolan får ta stor plats, där pedagogerna är medforskande och situationsanpassat utmanande! Den digitala tekniken är en del av vardagen på förskolan och används av både barn och vuxna. Regelbundna reflektionstillfällen för pedagogerna ingår i schemat, nätverk för det kollegiala lärandet likaså. Våra förskollärare har utökad planeringstid samt en, för respektive förskola, separat reflektionstimma/vecka för enbart förskollärarna. Detta gör vi i syfte att stärka förskollärarens särskilda ansvar samt värna om det kollegiala lärandet och erfarenhetsutbytet.

Utbildningen på våra förskolor har en utvecklingspedagog som utgör stöd i det pedagogiska arbetet t.ex. olika verksamhetsnära frågor i praktiken, mentorskap samt deltar i arbetslagens reflektioner.

Vår ambition är ständigt att, tillsammans med rektor och utvecklingspedagog, ta nya kliv för att förstå vårt uppdrag och utveckla vårt arbetssätt.

Tema och projekt är en naturlig och självklar del i arbetet och här finns möjlighet för dig att bidra med kompetens och förmågor i det kollegiala lärandet. Enhetens organisation ger även utrymme för egen reflektionstid. Vi strävar efter att forma en struktur som skapar de bästa förutsättningarna att lyckas i sitt uppdrag och därigenom nå en arbetsglädje som är så viktig för alla!

ARBETSBESKRIVNING

Som förskollärare är du efterfrågad som en viktig medspelare i vårt team.

Du kommer att vara en del av ett arbetslag som består av både förskollärare och barnskötare. Tillsammans ska ni verka för att ständigt försöka utveckla och förbättra vår verksamhet samt den pedagogiska miljön genom att komplettera och inspirera varandra.

Du arbetar aktivt för att skapa samt upprätthålla goda relationer till barn, vårdnadshavare och kollegor.

Du arbetar medvetet med utbildning och undervisning hela dagen och är nyfiket medforskande tillsammans med barnen. 

DIN PROFIL

Vi söker dig som är legitimerad förskollärare, nyutexaminerad som väntar på legitimation eller är under utbildning. Även annan pedagogisk utbildning som bedöms likvärdig för uppdrag kan vara relevant. 

Du är trygg och positiv i din pedagogroll och kan utifrån barngruppens behov planera, genomföra, utveckla samt reflektera kring arbetet.

Du är nyfiken på och lyhörd för barns tankar och upptäckarlust och har ditt och barnens engagemang som drivkraft

Du ser samarbete som en förutsättning, samt har kunskaper om, samt förmåga till, att göra anpassningar som bidrar till att behov av särskilt stöd minskar.  

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsterna är tillsvidareanställningar och start i augusti eller enligt överenskommelse. En av tjänsterna kan komma att tillsättas redan i maj eller enligt överenskommelse.

För mer information om tjänsten kontakta rektor Maria Furenhed 011-15 20 77 maria.furenhed@norrkoping.se

Sista dag för ansökan är den 5 april. 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Skolans ansvar för fostran
  2. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2021
  • Ansök senast: 7 april 2021

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Förskollärare, vikariat

Förskollärare, vikariat

27 november 2024

Kolloledare

Kolloledare

26 november 2024

Förskolan 44.an söker förskollärare

Förskolan 44.an söker förskollärare

26 november 2024