OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett spännande jobb med stor variation? Du behöver vara självgående, ansvarstagande och får skapa samhällsnytta. Låter det som något för dig?
Nu växlar vi upp och förstärker vår laguppställning med ännu fler kompetenta spelare. DIGG är en ung myndighet med ett stort och viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om DIGG här.
Om jobbet
Vi söker två handläggare till leveransteam Digitala meddelanden. Inom leveransteamet ansvarar vi för infrastrukturen för digital post, även kallad Mina meddelanden och för den digitala brevlådan Min myndighetspost. DIGG är Sveriges Peppolmyndighet och vi inom teamet är en del av att förvalta och vidareutveckla den internationella infrastrukturen Peppol, vilken är en infrastruktur för den elektroniska inköpsprocessen. Vi stöttar också offentliga aktörer i frågor som rör e-handel, arbetar med standarder för e-handel samt ger stöd kring e-fakturor. Som handläggare inom leveransteamet Digitala meddelanden kommer du att:
• Ge stöd åt offentliga aktörer via telefon och mail
• Uppdatera webb och genomföra webbtillgänglighetsanpassning
• Hantera avtalsadministration
• Arbeta med anslutningskoordinering – vara en brygga mellan IT och verksamhet
• Ta fram statistik och arbeta med uppföljning och rapportering
• Arbeta med synpunktshantering
• Ta fram stödmaterial
• Vara administrativt ansvarig för olika samarbetsfora
• Samverka med kundtjänst (som har första linjens support)
• Delta i utredningar
Om dig
För att trivas och kunna prestera i din roll på DIGG behöver du vara ansvarstagande, ha god samarbetsförmåga, helhetssyn och goda kunskaper i svenska och engelska. Det är krav vi ställer på alla våra medarbetare, och såklart även på dig. Vi förklarar mer om detta på digg.se.
Utöver de kraven behöver du vara självgående där du strukturerar ditt arbete och driver dina egna processer framåt. Du behöver också vara serviceinriktad med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
I det här jobbet behöver du ha goda kunskaper i officepaketet. Du behöver vara digitalt nyfiken med god kunskap om digitala verktyg och tar dig med lätthet an nya sådana. Du har erfarenhet av arbete med kundtjänst och/eller supportverksamhet, det vill säga erfarenhet av arbete med leverantör- och kundrelationer via mail och telefon. Du har erfarenhet av avtalsadministration och är van att ta fram stödmaterial, statistik och rapporter. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning, och/eller kunskaper inom digital post, e-handel, peppol och eDelivery.
Du har eftergymnasial utbildning inom exempelvis administration, ekonomi eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Om DIGG och vad vi erbjuder
DIGG är ung myndighet med ett stort uppdrag. Vi formar fortfarande vår verksamhet, vår kultur och våra arbetssätt samtidigt som vi skapar digitalisering av den svenska offentliga förvaltningen. När vi är i DIGG:s lokaler finns vi på huvudkontoret i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler eller i ett mindre men modernt kontor i centrala Stockholm. DIGG är positivt inställd till att ge utrymme för placering och arbetsvillkor som arbete hemifrån och mobilt utifrån verksamhetens och medarbetares behov.
Vi erbjuder två tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning.
Placeringsort är Sundsvall och resor kan förekomma.
Säkerhet har hög prioritet för oss på DIGG. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande med vårt urval och med cv-lös rekrytering. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.
Sista ansökningsdag är 14 oktober 2021.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta leveransledare Anna Ågren tel 010 484 73 48. Facklig kontaktperson Åsa Fridholm, ST. Hon nås via växeln på 0771-11 44 00.
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.