Två handläggare till uthyrning inom arenor och friluftsliv

Två handläggare till uthyrning inom arenor och friluftsliv

Arbetsbeskrivning

Har du en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av kundservice? Är du en fena på service, administration och kommunikation? Har du erfarenhet av och stort intresse för lagidrott? Då kan det här vara en tjänst för dig!

På kultur- och fritidsförvaltningen finns enheten arenor och friluftsliv som ansvarar för drift och underhåll av våra idrottsanläggningar, rekreationsområden och arenor.

Vi erbjuder och ansvarar för idrottsanläggningar och idrotts- och friluftslivsmiljöer, tävlingsidrott, spontanidrott och/eller motion. Inom arenor och friluftsliv arbetar 44 personer som chefer, utvecklare, samordnare, handläggare och arenavärdar. På uthyrningen arbetar sex personer med att samordna och schemalägga träningar, aktiviteter, matcher, evenemang, båtplatser, kalas, möten m.m.

Just nu söker vi två handläggare till uthyrningen. Läs mer om uppdraget nedan!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare på uthyrningen arbetar du med att ansvara för uthyrning av våra idrottslokaler och idrottsplatser. Du arbetar främst med idrottsföreningar och schemalägger träningar, matcher och tävlingar. Du deltar i samordning och planering av stora idrottsevenemang och du kommer att skriva större och mindre avtal för lokalhyror. Vidare ansvarar du för att säkerställa att tiderna fördelas i enighet med politiska beslut och direktiv. Vi jobbar mot en fast prislista och en träningsprioritetsordning.

I handläggarrollen ingår även att säkerställa fakturering, lämna ut nycklar och taggar samt att föra statistik. År 2022 byter vi bokningssystem till Rbook men jobbar även i agresso, proceedo och nyckeltaggsystemet RCO/r-card.

Idag arbetar varje handläggare med fasta anläggningar och föreningar för att skapa en så god relation med och kännedom om föreningarna och idrotten. Du kommer att ha en nära dialog med de olika föreningarna och det ingår att ha regelbundna möten med föreningarna.

Omvärldsspaning är viktigt i detta arbete och du ska ha en god insyn i hur föreningsliv och idrott fungerar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutat gymnasieutbildning.
• B-körkort.
• Erfarenhet att jobba inom någon form av serviceyrke med mycket kundkontakt.
• Vana att jobba i något bokningssystem.
• Erfarenhet av lagidrott på något sätt (t.ex. genom egen utövning, som tränare, arbete i förening).
• God vana av arbete med kommunikation.
• Vana att använda IT i ditt dagliga arbete.
• God förmåga att utrycka dig på svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med stora evenemang
• Stort intresse för idrott i allmänhet
• Erfarenhet från idrottsområdet fotboll.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det här är ett administrativt arbete där det krävs god struktur, planering men samtidigt så måste man vara flexibel. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga tycker om att jobba i grupp men även självständigt.

Tjänsten är ett kontorsjobb men arbete kväll och helg kan förekomma vid föreningsmöten och arrangemang.

ÖVRIGT
Kultur- och fritidsförvaltningens uppdrag är att skapa förutsättningar för goda livsvillkor för alla Eskilstunas invånare och besökare genom att erbjuda ett brett kulturutbud och möjligheter till en stimulerande fritid. Vi ansvarar för kommunens kulturskola, bibliotek, mötesplatser, arkiv, museer, fritidsgårdar, föreningsstöd samt arenor för kultur, idrott och friluftsliv. Förvaltningen har ett förvaltningskontor och tre områden: Arenor och friluftsliv, Ung fritid och mötesplatser samt Kultur.

Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.

Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

Sammanfattning

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024