Två HR-specialister

Arbetsbeskrivning

Söker du utmaningar i ditt nya jobb?
Flens kommun söker en HR-specialist tillsvidare som vill vara med och driva och utveckla HR-frågorna vidare samt en HR-specialist för viss tid till vårt kompetensförsörjningsprojekt (under förutsättning av nödvändiga politiska beslut).
HR-avdelningen är just nu inne i en spännande utvecklingsfas där ni har stora möjligheter att vara med och påverka arbetet. Ni är välkomna med era ansökningar senast den 19 augusti 2013.

Arbetsplats
Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete som HR-specialist med placering på Kommunledningsförvaltningens HR-avdelning.
HR-avdelningens uppgift är att i ett kommunövergripande perspektiv, ansvara för utveckling, samordning och planering av kommunens gemensamma HR- och arbetsgivarfrågor.
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats. HR-avdelningen inleder under hösten arbetet med Lean.

Arbetsuppgifter HR-specialist
I din roll som HR-specialist kommer du att arbeta konsultativt som kontaktperson i HR-frågor. I arbetsuppgifterna ingår att kvalitetssäkra och utveckla HR-processer samt att konsultativt stödja chefer i arbetsrättsliga frågor, förhandlingar, rehabilitering, arbetsmiljöfrågor, lönebildning och jämställdhet- och mångfaldsfrågor. Du kan även komma att arbeta med personalstatistik. Fördelning av arbetsuppgifter sker till viss del utifrån erfarenhet och intresseområden.

Arbetsuppgifter HR-specialist (Kompetensförsörjning)
Projektet omfattar identifikation av den kompetens som behövs i kommunens framtida organisation och inventera och analysera den befintliga kompetensen, framtagande av mål för att fylla eventuella kompetensgap och därefter framtagande av handlingsplan, genomförande och uppföljning. Projektet varar under 1 ½ år.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom PA/HR-området eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill att du har (minst 2 års) erfarenhet av kvalificerat HR-arbete. Kompetensförsörjningsprojektet kräver erfarenhet av liknande arbete.
Det är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt har god IT-kompetens.

Personliga egenskaper
Som person är du utåtriktad, strukturerad och prestigelös. Du arbetar resultatinriktat och tycker om att vara med och utveckla rutiner. HR-avdelningen arbetar till stor del utifrån ett serviceperspektiv och du måste därför vara självgående och ha lätt för att samarbeta.
Stor vikt läggs vid din personliga lämplighet.

Omfattning/varaktighet
HR-specialist Heltid. Tillträde snarast efter överenskommelse.
HR-specialist (kompetensförsörjning) Allmän visstid, 18 månader. Tillträde efter överenskommelse.

Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Ytterligare information
Tf HR-chef, Niklas Witt 0157-430098

Fackliga företrädare når du via kommunens växel, telefon 0157-430000

Välkommen med din ansökan senast den 19 augusti 2013 till:

Flens Kommun
HR-avdelningen
642 81 Flen eller via ansokan@flen.se
Märk din ansökan "HR-specialist"/"HR-specialist(kompetens)"

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf HR-chef Niklas Witt
0157-430098
nås via kommunens växel Fackliga företrädare
0157

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen, HR-avdelningen Flen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
  • Tjänst som HR-specialist (kompetensförsörjning) är Allmän visstidsanställning, 18 mån, aktuell
  • Publicerat: 30 juli 2013

Besöksadress

Sveavägen 1
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024