OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linjenätet omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien och runt Storbritannien.Antalet anställda uppgår till cirka 5 700 där en majoritet arbetar med service och försäljning.SUNDSERVICE uppdrag i Stena Line-koncernen är att fungera som inköpsbolag för Ombordserviceverksamheten samt att ha totalansvar för logistiken i Skandinavien. Utmaningen Vi söker nu två inköpare till Sundservice i Malmö.Som inköpare ingår du i ett team på fyra personer.Tillsammans med teamet arbetar du i första hand med avrop och har i uppdrag att effektivisera och säkra våra leveranser från grossister runt om i Europa till våra fartyg i Skandinavien.Du kommer att delta i arbetet med att utveckla processer som leder till: .Optimerade lagernivåer, .Effektivare orderhantering, .Automatiserad inköpsplanering, .Snabba och säkra leveranser, .Möta de växlande kraven från våra gäster ombord.Det inköpssystem vi idag använder är JD Edwards. Vem söker vi?Du har minst tre års erfarenhet av liknande arbete, lämpligen från dagligvaruhandeln.Du har erfarenhet av avrop och parametersättning för artiklar i IT-system och stor förståelse för inköpsprocessen och dess påverkan på servicegrad och kapitalbindning.Du är en van användare av inköpssystem, Ms Office och Internet.Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning, exempelvis inom inköp, logistik eller Supply Chain Management.Som person är du strukturerad och analytisk.Du har en serviceinriktad attityd och trivs när ett tätt samarbete med kollegor utgör en självklar del i ditt dagliga arbete. Ansökan Båda tjänsterna är tillsvidareanställningar med tillträde efter överenskommelse.Du är välkommen med din ansökan senast torsdag 27 november 2008. Kontaktpersoner:
Kontaktpersoner på detta företaget
UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40