OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontaktcenters vision lyder:
”I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet,
objektivitet och tydlighet”. Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!
I Nacka bor ca 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas
av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet.
Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för
kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Arbetsbeskrivning
Genom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid den första kontakten
med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal
specialistfunktioner. En av tjänsterna är riktade mot vår telefoni och den andra tjänsten mot vår reception.
I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar inom hela kommunens
ansvarsområde, ofta inom områden som lyder under kultur och utbildningsfrågor, socialtjänst och teknik.
Du guidar medborgarna genom kommunens tjänster på internet, tar emot
synpunkter och gör felanmälningar. Uppdraget utförs genom att besvara frågor i
telefon men även genom att besvara frågeställningar via webb samt genom att
ta emot personliga besök i vår reception. Förberedelser för handläggning av ärenden kan förekomma.
Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge
kunderna den bästa tänkbara service, vi har kundens fokus!
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Kvalifikationer
• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande utbildning inom det
kommunala uppdraget inom service och kommunikation.
• Flerårig erfarenhet från arbete med kommunal service.
• Utbildning och erfarenhet inom teknik, kultur och utbildningsområdet
• En genuin servicekänsla, alltid med kundens fokus och som trivs med att vara
kommunens ansikte utåt
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt
• Trivas med att jobba i högt tempo
• Kunskap om Nacka kommun, erfarenhet från kommunal verksamhet är en
merit
• Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med kollegor i ett
team
• Du är en positiv och öppensinnad person
• Du är flexibel och vill vara med i en dynamisk utveckling med god
service som mål
• Du har en hög verbal förmåga
• Hög IT-kunskap och vana att jobba i systemverktyg
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl
som i skrift
• Behärskar du flera språk är det meriterande
Varaktighet och omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2017-04-01 eller enligt överenskommelse
Tjänsterna tillsätts såvida de inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur inom Nacka kommun
Intervjuer kommer att påbörjas innan ansökningstiden gått ut.
Ansökan
Ansök senast: 2017-01-27
Kontakt
Vi undanber oss vänligt med bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Susanne Bohman, koordinator, Kontaktcenter, susanne.bohman@nacka.se, 08-718 80 00
Karin Gustafsson, Kommunvägledare, karin.gustafsson@nacka.se, 08-718 80 00
Anneli Zidén, Kommunvägledare, anneli.ziden@nacka.se, 08-718 80 00
Anders Larsson, Biträdande enhetschef, Kontaktcenter, anders.larsson@nacka.se, 08-718 80 00
Per Ehrengren, Biträdande enhetschef, Kontaktcenter, per.ehrengren@nacka.se, 08-718 80 00
Fackliga företrädare
Yvette Forssmark, Ordf. Vision, yvette.forsmark@nacka.se, 08-718 80 00
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?