OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Upphandlingsenheten, Örebro Örebro kommun köper varor och tjänster för ca 2 miljarder kronor per år. Vill Du vara med? Upphandlingsenheten tillhör Stadskansliets ekonomiavdelning. Allmänt om tjänsterna: Upphandlingsenheten ansvarar för Örebro kommuns gemensamma upphandling av varor och tjänster. Genom ett samarbete mellan Örebro läns kommuner m.fl. utför Upphandlingsenheten också gemensamma upphandlingar i samverkan. Upphandlingsenheten har idag 10 medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår: - Upphandlarens viktigaste uppgifter är operativt ansvar för upphandlingar och avtal inom ett antal områden. Det kan röra ramavtal för varor och tjänster eller driftentreprenader - Objektsupphandlingar för enskilda uppdragsgivare - Upphandlaren har rollen som arbetande projektledare - Ansvara för respektive arbetsgrupps arbete med produktkännedom och avtalsuppföljning under avtalstiden inom respektive varuområde - I rollen ingår också att vara kommunens representant i externa kontakter - Medverkan i specifika avtalsskrivningar och internt informationsarbete - Medverkan i uppföljning och utveckling totalt inom upphandlingsområdet Kvalifikationskrav: Arbetet kräver att Du har en akademisk examen med inriktning mot ekonomi, juridik eller teknik samt har goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Du har en pedagogisk förmåga, är målinriktad och analytisk och har en utpräglad samarbetsförmåga. Övriga erfarenheter och kunskaper som vi ser som meriterande är: - Erfarenhet från arbete i en politikerstyrd organisation. - Dokumenterad erfarenhet av upphandlingsarbete och avtalsskrivningar. - Kunskap om gällande handelslagsstiftning och den lagstiftning (LOU) som reglerar offentlig upphandling. - Erfarenhet av förhandlings- och projektarbete.