Två kvalificerade utredare

Arbetsbeskrivning

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker nu två kvalificerade utredare till den myndighetsövergripande avdelningen för analys och utveckling i Stockholm.

Arbetsuppgifter
Som kvalificerad utredare kommer du att ansvara för analys gällande tillsynens iakttagelser inom hälso- och sjukvård eller socialtjänst. Den ena utredaren kommer att vara inriktad mot hälso- och sjukvård och den andra utredaren kommer att vara inriktad mot socialtjänst.

I arbetet ingår att planera och utveckla avdelningens analysarbete samtidigt som du förväntas att operativt delta i avdelningens analysarbete. Rollen innefattar också ett teamledaransvar. Teamen som du kommer att leda kommer att variera vilket innebär att du inte har ett personal- eller budgetansvar.

Du får en viktig roll i ett spännande utvecklingsskede där vi är i full färd med att utveckla en ny organisation som har som mål att bedriva en modern och kraftfull tillsyn för en trygg och rättssäker vård och omsorg i Sverige.

Kvalifikationer
- för tjänsten krävs en akademisk examen, troligtvis med samhällsvetenskaplig inriktning
- flerårig och aktuell erfarenhet av arbete som utredare med inriktning mot hälso- och sjukvård eller socialtjänst

För att nå framgång i arbetet är du en analytisk och resultatinriktad person med hög integritet som också känner ett stort engagemang för sitt arbete. Det är viktigt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och ett flexibelt förhållningssätt då du kontinuerligt kommer att leda och driva olika typer av projekt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Meriterande
- Tidigare ledarerfarenhet

Vi erbjuder
En spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Information om tjänsten
Vi söker två kvalificerade utredare, båda anställningarna avser heltid och är tillsvidare. Båda anställningarna är placerade i Stockholm. Tjänstetiteln blir utredare. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kontaktpersoner och övrig information
För frågor vänligen kontakta avdelningschef, Klas Öberg 010-788 56 80 alternativt HR-specialist Hanna Widegren 072-574 50 30 som håller i denna rekrytering.

Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl, SACO, 010-788 52 57, Britta Unneby, Vårdförbundet, 010-788 53 70 och Maria Carneland, ST, 010-788 54 06.

Märk din ansökan med ref nr 2.6.1- 39586/2013 och skicka via e-post till rekrytering@ivo.se. Sista ansökningsdag är den 5 november 2013.

Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) bildades den 1 juni 2013. Vårt uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 550 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. Läs mer om oss på www.ivo.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HUVUDKONTOR None
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 oktober 2013

Postadress

Hemvärnsgatan 15
Solna, 17154

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024