OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Vill du vara med och utveckla arbetet inom löne- och personaladministration där utveckling av verksamhet, digitaliserade HR-processer och servicenivå står i centrum?
Löneenheten i Ale är på en förändringsresa där vi går från manuellt och personbundet arbete till gemensamma och digitaliserade processer där de gör nytta. HR och löneenhetens uppdrag är att addera värde till kommunens verksamheter och därmed till våra invånare. Ett uppdrag som engagerar oss att ge det lilla extra, varje dag. Här arbetar vi med stolthet, omtanke och lust!
Löneenheten tillhör HR-avdelningen och är centralt organiserad inom sektor kommunstyrelsen. På vår avdelning arbetar HR och lön tillsammans med att utifrån våra professioner bidra till verksamhetsutveckling och måluppfyllelse. Syftet är att skapa goda förutsättningar för våra chefer att effektivt och professionellt utöva tryggt, tydligt och modigt chefs- och ledarskap. Vi servar hela organisationen och för att trivas behöver du vara prestigelös och flexibel samt ha förmågan att ställa om till olika arbetsuppgifter.
En av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar inom kommunen och under våren går ytterligare en kollega i pension därför söker vi nu två nya kollegor till löneenheten!
ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du som löne- och personaladministratör möjlighet att jobba med hela löneprocessen från anställning till avslut. Du kommer att stödja ett antal verksamheter, chefer och medarbetare i olika typer av lönefrågor, både via mail- och telefonkontakt. Vidare jobbar du med korrigeringar och kontroller samt kvalitetssäkrar och registrerar uppgifter utifrån skrivna och elektroniska underlag. Arbetet innebär också en del i lag- och avtalstolkning, rimlighetsbedömningar, stöd och service såsom utfärdande av diverse intyg och rapportering till myndigheter.
Löneenheten har även ett ansvar för att utbilda våra chefer i våra processer och system och vi ser gärna att du trivs i rollen som utbildare. Personalsystemet vi använder är Personec P.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön och har flerårig erfarenhet av att arbeta inom området. Kunskap inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden är mycket meriterande.
För att trivas hos oss är du kommunikativ, gillar att samarbeta och tycker det är självklart att bidra till ett gott arbetsklimat. Du ska kunna arbeta självständigt och har ett systematiskt och analytiskt arbetssätt samt vana att arbeta mot deadlines. Önskvärt är att du har erfarenhet inom Personec P, utdata och nyckeltal samt bemanningsområdet med applikationerna Time Care Planering och Time Care Pool. Du som söker har god datavana samt goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift.
Noggrannhet, professionellt, serviceinriktat bemötande och ansvarskänsla är egenskaper vi förväntar oss att du har. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vad kan vi erbjuda?
Hos oss kommer du att ingå i en grupp på tio personer där du ges stor möjlighet att påverka den fortsatta utvecklingen av lönearbetet i Ale kommun. I vardagen använder vi varandra som bollplank i både stora och små frågor. För oss är det viktigt med arbetsglädje och vi har alltid nära till skratt!
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.