OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Frölunda specialistsjukhus och Kungälvs sjukhus. Vi ansvarar också för uppbyggnad och drift av Högsbo närsjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet.
Välkommen till Kungälvs sjukhus
Kungälvs sjukhus kan nu anställa fler medarbetare och vi söker medicinska sekreterare för placering på akutsekretariatet.
Vi erbjuder dig
- Ett spännande och roligt ”teamwork” tillsammans med medicinska sekreterare, assistenter och vårdpersonal.
- ISP, individuell schemaplanering, vilket innebär att du lägger ett önskeschema var 10:e vecka. I det ingår viss kvälls- och helgtjänstgöring.
- Arbetstidsförkortning, vi arbetar 38,15 timmar/vecka i genomsnitt.
- Högre ingångslön jämfört med andra mottagningar.
- Bra ersättning för obekväm arbetstid (kvällar och helger).
Vem är du?
- Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
- Du ser fördelarna med att även arbeta kvällar och helger.
- Du är kollegial och har lätt för att samarbeta men kan också arbeta under eget ansvar
- Du är prestigelös, glad och positiv.
- Du kan och vill ge både vårdpersonal och patienter god service.
- Du är flexibel och kan hantera ett ibland högt tempo.
- Du gillar varierande arbetsuppgifter.
Som medicinsk sekreterare med placering på akutsekretariat arbetar du tillsammans med både administrativ personal och vårdpersonal. Vi arbetar ett visst antal dagpass, kvällspass och vissa helgpass.
Dina arbetsuppgifter omfattar huvudsakligen medicinsk dokumentation i Melior, utskrift av brev, intyg, remisser och övrig korrespondens. Traumadokumentering, och hjärtstoppsdokumentering i realtid, diagnos- och åtgärdsregistrering i ELVIS samt många andra stimulerande administrativa uppgifter. Viss kassatjänst ingår också.
I vårt uppdrag ligger också att ge Anestesi/operation/intensivvårdsavdelningen administrativt stöd.
Kvalifikationer
- Tvåårig YH-utbildning, eller motsvarande högskoleutbildning till medicinsk sekreterare alternativt pågående YH- eller andra högskolestudier till medicinsk sekreterare är ett krav.
- Kunskaper i Melior och ELVIS är önskvärt.
- Utbildning i diagnosklassifikation är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.