OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Myndighetsavdelningen består av ca 70 anställda – inspektörer, lantmätare, arkitekter, ingenjörer, handläggare, administratörer m fl.
Som medarbetare i Uddevalla kommun får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjlighet till intressanta arbetsuppgifter. På förvaltningen arbetar vi aktivt för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans skapar vi en frisk, utvecklande och innovativ miljö, där allas nyfikenhet, olikheter och kunskaper gemensamt används för att utveckla vår verksamhet.
Arbetsuppgifter
Vi söker engagerade miljöinspektörer som vill arbeta inom miljöbalkens områden. Tjänsterna som är aktuella har fokus på miljöskydd respektive vatten och avlopp. Hos oss kan du arbeta brett inom flera olika delar av miljöbalkens områden eller specialisera dig. I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra och följa upp tillsyn samt handläggning av inkommande ärenden.
Arbetet är självständigt men även ett lagarbete med avstämningar av prioriteringar och bedömningar inom gruppen. Du kommer att vara en av fem-sju kollegor som arbetar med miljöskydd alternativt vatten och avlopp. Vi är totalt ca 25 inspektörer på kontoret. Du bidrar till gruppens framgång genom att dela med dig av din kunskap och erfarenhet. Som miljöinspektör arbetar du utifrån lagar och regler, med effektiv och rättssäker handläggning och ger god service med fokus på öppenhet, respekt och professionalitet.
Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom miljö- och hälsoskydd och kunskap om miljöbalken. Meriterande är om du har arbetat med tillsyn och handläggning vid myndighet. För miljöskyddstjänsten är det även meriterande om du har kunskap och intresse av att arbeta med förorenad mark.
Du tycker om att samarbeta och är serviceinriktad, strukturerad och vågar fatta beslut. Eftersom du kommer att ha många kontakter både internt och externt har du förmåga att kommunicera tydligt och enkelt med olika målgrupper i olika situationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att arbeta digitalt är en självklarhet för dig och du har god datorvana. Du behöver ha B-körkort och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58