Två nämndsekreterare till Lomma

Arbetsbeskrivning

Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.

I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!

Kansliavdelningen är en av fem avdelningar på kommunledningsförvaltningen. Avdelningen ansvarar för sekreterarskap i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, samtliga nämnder, utskott m.m. Avdelningen har också ansvar för ärende- och dokumentadministration, arkiv, utredningar, juridiskt stöd och gemensam handläggningsfunktion för överförmyndarna i Lomma, Burlöv, Kävlinge samt Staffanstorp.

Kansliavdelningen söker nu två nämndsekreterare med anledning av kommande föräldraledigheter. Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning, den andra är ett ettårigt vikariat. Planerat tillträde är den 2 december 2024, respektive den 13 januari 2025.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare har du ett nära samarbete med nämndens ordförande, förvaltningschefen och andra tjänstepersoner. Arbetet innebär bland annat att du är ansvarig för att planera möten, förbereda kallelser och föra protokoll vid utskotts- och nämndsammanträden. Du spelar en viktig roll i ärende- och beredningsprocessen och också i utvecklingsarbetet kopplat till processerna. Lomma kommun har en centraliserad nämndsekreterarorganisation bestående av kommunsekreteraren och tre nämndsekreterare och du kommer att arbeta nära dina kollegor i teamet. Kvällsarbete förekommer i samband med nämndsekreteraruppdraget.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har kunskaper om kommunalrätt, förvaltningsrätt och offentlighet- och sekretesslagen.

Du behärskar svenska språket väl, både i tal och skrift. Du har också god digital kompetens. Du är serviceinriktad, ordningsam och har lätt för att samarbeta och kunna skapa förtroendefulla relationer med tjänstepersoner, förtroendevalda och allmänhet.

För att lyckas i uppdraget är du som person strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Det händer att förutsättningarna ändras snabbt i verksamheten. För att bli framgångsrik tror vi därför att du samtidigt har förmågan att prioritera, ta egna initiativ och att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Har du erfarenhet av administrativt arbete från offentlig verksamhet är detta meriterade.

Den ena tjänsten är en tillsvidareanställning, den andra är en tidsbegränsad anställning t o m januari 2026.

Intervjuer sker den 16 - 18 oktober 2024.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag.

Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!

I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lomma kommun, Kansliavdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 9 oktober 2024

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024