Två personalspecialister

Arbetsbeskrivning

Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen har ca 1 000 anställda, varav drygt 450 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Personalenheten består i dagsläget av sju medarbetare varav tre arbetar huvudsakligen med löneadministration. Personalenheten är en av fem enheterna på den administrativa avdelningen. Omvärldens krav på Socialstyrelsen ställer krav på snabba och kvalitativa insatser från oss på personalenheten. Vi behöver arbeta för en ännu bättre struktur på våra HR-processer så att vi kan erbjuda god service, vara professionella i konsultrollen och bidra med expertis som strategiska partners. Vi söker nu två erfarna personalspecialister till vår enhet. Arbetsuppgifter: Som personalspecialist kommer du att ha en konsultativ roll och stödja cheferna i samtliga personalrelaterade frågor vilket bl a innefattar rekrytering, lönesättning, rehabilitering, mångfald, arbetsrätt och arbetsmiljö. Andra arbetsuppgifter består av att arbeta med processbeskrivningar och riktlinjer samt att utbilda cheferna inom personalområdet. Du kommer att vara en viktig del i att utveckla personalenhetens uppdrag utifrån vår verksamhetsplan och arbetet sker i nära samarbete med enhetens övriga medarbetare. Din senioritet innebär att du kan handleda yngre kollegor.[ Din bakgrund Kvalifikationskrav: -[[akademisk examen från programmet för personal- och arbetslivsfrågor eller annan adekvat akademisk examen[ - [minst 5-10 års erfarenhet av HR-arbete som HR-generalist företrädelsevis i en kunskapsintensiv organisation - [expertkunskap inom något av ovan nämnda områden (arbetsrätt, rekrytering eller arbetsmiljö) Det är meriterande om du har erfarenhet av: - genomförande och implementering av förändringsprocesser - nära samarbete med övriga administrativa stödfunktioner[ - HR-verktyg/ lönesystem - HR-arbete i andra branscher -[myndighetsverksamhet Personliga egenskaper: - du har stark vilja och förmåga att leverera goda resultat - förmåga till lyhördhet och prestigelöshet - integritet och mod Välkommen med din ansökan senast den 6 maj 2010. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 april 2010
  • Ansök senast: 6 maj 2010

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024