OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Salem står inför en spännande tid, med flera omfattande projekt. Bl.a ska man bygga om Salems centrum samt bygga mellan 600-800 nya lägenheter i centrala Salem.
Arbetsplatsbeskrivning
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen består av ca 50 medarbetare. Det är denna förvaltning som driver kommunens samhällsplanering, miljö-, klimat-, naturvårds-, och folkhälsoarbete och ansvarar för en god och hållbar boendemiljö för Salems alla invånare. Detta inbegriper bland annat plan- och exploateringsarbeten, bygglov, VA & renhållning, mät & kart, gata/park/idrott/friluft och miljö & trafik. Förvaltningen har en god stämning och ett klimat där medarbetare samarbetar inom och mellan enheter.
Inom enheten Gata/VA arbetar 10 personer. Det finns även en driftavdelning som ansvarar för skötsel, drift, halkbekämpning och snöröjning inom gatumark, gång-cykelnätet, trafiksäkerhetsanordningar samt parkmark.
Vi söker nu två projektledare till Gata/VA-enheten. Utifrån intresse och erfarenhet finns det möjlighet att forma tjänsterna efter person.
Arbetsbeskrivning
Som projektledare på Gata/VA-enheten arbetar du med utbyggnad av markanläggningar, vägar och VA. I exploateringsprojekt arbetar du tätt tillsammans med vår exploateringsingenjör och våra planarkitekter i samhällsbyggnadsprocessen, från detaljplaner till genomförande. Inom Gata/VA-enheten genomförs även årliga investeringsprojekt och utredningar i ett tidigt skede åt andra enheter. Du har ansvar för genomförande och ekonomisk uppföljning av entreprenaderna, med hjälp av externt upphandlade byggledare.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
•
Bidra med tekniska kompetenser och kunskaper inom utbyggnad av markanläggningar tidigt i projektprocessen
•
Beställa och granska förprojektering/ detaljprojektering av vägar, dagvatten, VA m.m. som behövs för kommande väg- och ledningsarbeten
•
Upprätta förfrågningsunderlag för entreprenader i samarbete med vårt upphandlingsstöd Telge inköp.
•
Upphandla entreprenörer för genomförande av projektet
•
Se till att genomförandet hålls inom projektets givna ramar, såväl ekonomiskt som tidsmässigt.
•
Kvalitetsäkra att projektet genomförs enligt kommunens riktlinjer avseende funktion och kvalitet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning som civil- eller högskoleingenjör, eller har annan motsvarande kunskap som förvärvats genom erfarenhet. Vidare ser vi också att du har erfarenhet från anläggningsbyggande, gärna från både entreprenad- och konsultledet. Du har kunskap om offentlig upphandling, anläggnings-AMA och entreprenadjuridik. Vidare ser vi att du har god förståelse för de olika tekniska disciplinerna och projekteringsprocessen som innefattas i ett anläggningsprojekt.
B-körkort är ett krav.
Det är meriterande om du:
•
har minst 5 års yrkeserfarenhet inom området
•
tidigare haft positioner så som platschef, projektledare, projektchef eller motsvarande
Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad i samspelet med arbetskamrater, konsulter, entreprenörer, fastighetsägare, kommunala förvaltningar och politiker samt kommuninvånare. Du har förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift. Vidare ser vi också att du har förmåga att prioritera och lösa arbetsuppgifter på ett självständigt sätt.
Anställningsvillkor
Tillsvidare 2 tjänster
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2017-05-05
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund