Två Redovisningsekonomer till Ekonomiavdelningen, Arbetsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad. Oavsett om du är arbetsförmedlare eller ekonomihandläggare handlar din arbetsuppgift i grund och botten om att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft och att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb. Vi är idag en myndighet i förändring, med starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje och ett stimulerande och utvecklande arbete. Vi har goda anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, friskvård och förmånliga semesteravtal.

Ekonomiavdelningen är en strategisk och drivande aktör som säkerställer att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt sätt. Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor och har ca 260 anställda i hela riket.

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två redovisningsekonomer till Ekonomiavdelningen - Sektionen Rapportering & Bokslut. Sektionen är placerad på huvudkontoret i Stockholm och har 12 medarbetare. Sektionen ansvarar för myndighetens interna och externa ekonomirapportering, bokslut, regelverk och riktlinjer inom redovisningsområdet och hantering av statsbidrag till arbetslöshetskassorna. Sektionens ansvarsområden är breda och kan omfatta allt som berör regelverket för myndighetens redovisning.

Sektionens verksamhet är uppdelad utifrån ett processtänk där vi arbetar i teambaserade processer. I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta, tillsammans med ditt team, med att säkerställa att den ekonomiadministrativa hanteringen följer god redovisningssed och i enlighet med det regelverk som gäller för statliga myndigheter. Du kommer att arbeta med att ta fram och utveckla ekonomiadministrativa rutiner och metoder inom området samt kunna se utvecklingsmöjligheter och föreslå lösningar.Du ska kunna medverka i och ta ansvar för upprättandet av delårsrapport och de finansiella delarna av årsredovisningen samt kunna göra avstämningar.

De närmaste åren planerar vi att arbeta med att utveckla Arbetsförmedlingens interna redovisning som underlag för styrning, bland annat avseende tidredovisning och kostnader för IT-utveckling. Du ska vara intresserad av att delta och bidra med din kompetens i detta utvecklingsarbete.

Vi arbetar i ekonomisystemet Raindance.

Kvalifikationer

Du har en akademisk utbildning i ekonomi. Du har goda kunskaper inom MS Office och erfarenhet av arbete inom redovisning och av ekonomisystem.

Förutom rätt kompetens/kvalifikationer så kommer även hänsyn att tas till personlig lämplighet.Att arbeta teambaserat kräver att du har en god självkännedom, du gillar och har förmågan att samarbeta med andra och att du är en lagspelare. Vi ser att du som söker denna tjänst är noggrann, strukturerad, är aktiv och engagerad i utvecklingsfrågor samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en positiv människosyn, är prestigelös och kan bidra till en positiv atmosfär.

Övrigt

En av anställningarna är tillsvidare och den andra anställningen är tidsbegränsad (t.o.m 170614) och/eller tillsvidare. Båda tjänsterna är en heltidstjänster. Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning. Tillträde snarast/enligt överenskommelse. Placeringsort: Stockholm.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af 2016/0039 2355 senast den 22 november. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb). Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsförfarandet. 

Bifoga ditt CV där du beskriver din arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Uppge i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av.

Kontaktpersoner

Linda Plahn Sektionschef 010-488 40 30
Lena Bröderman Personalspecialist 010-4874103
Liljana Talevska SACO 010-487 02 15
Päivi Lindberg ST 010- 4866519
Helen Haglund SEKO010-486 56 93

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024