OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi kan ge dig flera goda skäl att välja Bright som arbetsplats. Här bjuds du på en skön stämning med fokus på att ha roligt på jobbet. Du får utvecklande arbetsuppgifter, personligt utbildningsprogram, generösa förmåner och goda karriärmöjligheter.
Vårt fokus är att jobba tillsammans – tillsammans inom företaget och tillsammans med våra kunder!
Om företaget
Bright redovisning & revision tillhandahåller ett brett utbud av tjänster inom redovisning, revision, lön samt övrig rådgivning. Vi anpassar våra tjänster utifrån kundens önskemål och behov oavsett om dessa gäller att sköta löpande redovisning, upprätta årsbokslut, årsredovisning eller hjälp inför ett företagsförvärv eller generationsskifte.
Vi har kunniga medarbetare med bred erfarenhet. Vi är idag 29 kollegor som arbetar med såväl mindre som stora företag samt enskilda näringsidkare, stiftelser mm. Eftersom vi vill fortsätta att växa söker vi nu efter dig som vill utvecklas inom redovisning hos oss.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult på Bright kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av rådgivning, bokslut och deklarationer mot främst mindre och medelstora företag inom olika branscher. Till din hjälp har du en redovisningsassistent som hjälper till med det löpande uppdraget och ni ansvarar tillsammans för att säkerställa hög kvalitet i arbetet gentemot kund. Rollen innebär tät kundkontakt och ställer höga krav på att utveckla interna och externa relationer samt att du bidrar med tillväxt till nya och befintliga uppdrag.
Arbetet sker i huvudsak på vårt kontor i centrala Skellefteå, men kan även vara förlagt till kundens arbetsplats.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har troligtvis en högskoleexamen inom ekonomi. Du har erfarenhet av att arbeta med kvalificerat redovisningsarbete, troligtvis från annan byrå eller på en ekonomiavdelning. Du är en relationsbyggare med mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Du bör också vara bekväm med att arbeta i affärssystem och trivas med ett digitalt arbetssätt.
Vi söker dig som bidrar till arbetsglädjen på kontoret och som samverkar flexibelt mot gemensamma mål. Vi värdesätter att du är noggrann, strukturerad och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och trivs med att arbeta konsultativt gentemot kund.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper
Information och kontakt
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Sista ansökningsdag: 24 november 2022
Placeringsort: Skellefteå
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal AB.
Ansöker gör du på www.skelleftea.wikan.se
Information om tjänsten lämnas av Tomas Vidmark, Wikan Personal 0910-77 09 82
Välkommen med din ansökan!
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 330 Msek och har omkring 800 anställda. Läs mer på www.wikan.se