OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsen, som är en statlig myndighet under Socialdepartementet, är nationell expert- och tillsynsmyndighet för verksamhet som rör socialtjänst, hälso- och sjukvård, hälsoskydd, smittskydd och epidemiologi. Socialstyrelsen verkar för god hälsa, social välfärd samt vård och omsorg av hög kvalitet på lika villkor för hela befolkningen. Socialstyrelsen har ca 750 medarbetare, varav drygt 100 arbetar på de sex regionala tillsynsenheterna ute i landet. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se. Socialstyrelsen svarar för statens tillsyn över hälso- och sjukvården inkl. tandvården. Från och med den 1 januari 2010 ansvarar Socialstyrelsen även för tillsyn och uppföljning av insatser inom ramen för socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Tillsynsenheten I Malmö består av medarbetare med olika kompetenser bl. a jurister, sjuksköterskor, läkare och administratörer. Nu söker vi efter två registratorer. Du kommer att arbeta med att diarieföra i ett verksövergripande dokument- och ärendehanteringssystem. Vi hanterar både pappers- och digitala handlingar i den dagliga verksamheten och myndighetsutövningen.[ Arbetsuppgifter: - posthantering, diarieföring, skanning och arkivering av diarieförda handlingar - kontakt med allmänheten och massmedia, både vid personliga besök och genom telefonsamtal - utbilda och informera internt i processorienterade dokumenthanteringsfrågor Kvalifikationer - gymnasieutbildning - några års erfarenhet av administrativa uppgifter inom offentlig verksamhet gärna inom statsförvaltningen - tidigare erfarenhet och kunskap av diarieföring - goda kunskaper i Microsoft Office Det är meriterande om du har - erfarenhet av ärendehanteringssystem och digital dokumenthantering - kunskaper om lagstiftning som rör offentlig förvaltning - erfarenhet av kontakter med allmänheten och/eller media - genomgången högskoleutbildning 'Dokumenthantering för registratorer' (20 p) - övriga administrativa kunskaper så som arbete med ekonomi- och personaladministration eller IT-stöd För att trivas hos oss är det viktigt att du är noggrann, tydlig och har ett gott omdöme. Som person ser vi gärna att du är flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är det viktigt att du hanterar svenska språket flytande i tal och skrift samt har lätt för att på ett tydligt sätt kommunicera med andra. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan märkt dnr 11-10521/2009 senast den 3/11-09. Skicka din ansökan med CV och personligt brev via via länken nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.[
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055