OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen hanterar bland annat övergripande frågor inom ekonomi, kansli, internservice, kontaktcenter, HR, upphandling, IT, kommunikation samt trygghet och säkerhet.
I Solna stad ser vi kompetensförsörjning som en av våra största utmaningar, med flera svårrekryterade yrkesgrupper. De senaste åren har vi därför haft stort fokus på att utveckla vårt arbete med rekrytering, bland annat genom att utbilda stadens chefer i kompetensbaserad rekrytering och erbjuda tjänsten "PT i rekrytering".
Nu är vi redo för nästa steg - att bygga upp en ny enhet för kompetensförsörjning med målet att öka kvaliteten i stadens rekryteringsarbete och ge våra chefer rätt stöd i rekrytering.
Enheten Attrahera & Rekrytera kommer att bestå av två rekryterare och en enhetschef.
Din utmaning - att vara med och utveckla en ny enhet och öka vår attraktionskraft
Som rekryterare blir ditt uppdrag att löpande och proaktivt hitta och inspirera kandidater att söka sig till oss. Du kommer att arbeta i rekryteringsverktyget ReachMee och vara bollplank till chefer vid utformning av kravspecifikation, urvalsfrågor, annonstext och val av annonskanal. I uppdraget ingår också att, för vissa rekryteringar, självständigt driva och genomföra hela eller delar av rekryteringsprocessen. Ett viktigt mål är att skapa en positiv kandidatupplevelse av Solna stad.
Det här är en utmanande roll där du får vara med och utveckla våra arbetssätt och processer. Du kommer att ha många kontaktytor och blir en del av stadens HR-avdelning, med kunniga och engagerade kollegor.
Din profil - en målinriktad och flexibel personalvetare med erfarenhet av rekrytering
Vi söker dig som har en examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande, samt erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser. En viktig del av ditt arbete kommer vara att proaktivt söka efter kandidater till våra olika tjänster, därför vill vi att du har erfarenhet av att arbeta med LinkedIn som verktyg. Eftersom du är en skicklig skribent kan du skapa attraktiva annonstexter.
Vi tror att du lyckas bäst i rollen om du är serviceinriktad och har en förmåga att anpassa ditt budskap efter mottagaren. Du tar ansvar för din uppgift och kan självständigt strukturera och driva ditt arbete framåt. Du är också målinriktad, flexibel och trivs i en roll där du får bidra till utvecklingen av våra processer.
Du har ett intresse för kompetensbaserad rekrytering och en vilja att vara med och bygga upp något nytt.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 8/1 2017. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Rekryteringsprocessen kommer att innehålla momenten kompetensbaserad intervju, arbetsprov, tester och djupintervju.
Mer information om tjänsterna
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Katarina Riml, enhetschef Attrahera & Rekrytera, på tel 08-746 15 12.
Under perioden 161219-170105 kan du kontakta Charlotta Tillbom, HR-chef, tel 08-746 19 70.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid.
Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.