OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten för dig att söka en tillsvidareanställning som rekryteringskonsult till en fantastisk arbetsgrupp med hög kompetens, humor och stöttande inställning. Vi söker dig som är trygg, modig och van att jobba med rekrytering.
Rekryteringsenheten är Eskilstuna kommuns centrala rekryteringsverksamhet. Vi är cirka 20 rekryteringskonsulter som arbetar för att säkerställa kompetensförsörjningen genom att rätt person anställs för rätt tjänst och att Eskilstuna kommun ses som en attraktiv arbetsgivare. Vi jobbar kompetensbaserat med en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess. Gott bemötande är en självklarhet för oss och det är med stolthet vi kan säga att vi var den första rekryteringsenheten i Sverige som blev HBTQ-certifierad. Vi arbetar aktivt med förändring- och utvecklingsfrågor och just nu är fokus på kompetensförsörjningsfrågor, arbetsgivarvarumärket och hur vi kan använda digitalisering på ett smart sätt.
Vi finns mitt i centrala Eskilstuna i nyrenoverade lokaler, nära bussar och tåg. Vi erbjuder flextid och möjlighet till distansarbete när.
ARBETSUPPGIFTER
Som rekryteringskonsult stöttar du rekryterande chef genom hela rekryteringsprocessen och tar fram bästa möjliga underlag så att chefen kan fatta ett klokt beslut. Genom hela processen har du ett konsultativt och serviceinriktat förhållningssätt. Vi arbetar i flera stödjande system men framför allt i Recruit Visma. Det är främst via systemen, telefon och mail du har kontakt med och servar våra kandidater. Du driver självständigt dina uppdrag och styr din egen kalender. De roller du rekryterar till kommer att befinna sig på många olika nivåer så du får lära dig mycket om hur hela kommunen fungerar. Beroende på dina intresseområden finns möjligheter att delta i olika utvecklingsarbeten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetet med rekrytering under minst två år i närtid och känner dig trygg med att arbeta konsultativt med kunder. För dig som har kunskap och erfarenhet av arbetspsykolgiska tester som används vid rekrytering och genomföra djupintervjuer kommer snabbare komma in i arbetet. Du behöver ha minst tre års högskoleutbildning inom relevant område. Att administrera i olika system är vardag för dig.
Du har en förmåga att vara drivande, tydlig och att leda de uppdrag du ansvarar för. Vi jobbar ofta i ett högt tempo så din flexibilitet och förmåga att hantera många processer samtidigt är viktig. Sist men inte minst så ser vi fram emot att välkomna dig som har ett prestigelöst och öppet förhållningssätt och tycker att rekrytering är nästan det roligaste som finns!
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga utbildningsbetyg med ansökan
Serviceförvaltningen samordnar, utvecklar, och levererar ett kvalitativt stöd med brett tjänsteinnehåll till kommunkoncernens verksamheter. Det vi levererar ska vara till nytta för invånarna.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.