OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Med över 21 500 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 18 förvaltningar. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med att påverka?
I Sociala resursförvaltningen finns Malmö stads kommungemensamma verksamheter inom individ och familjeomsorg samt insatser enligt lagen om stöd och service till personer med funktionsnedsättning (LSS). Förvaltningen ansvarar också för mottagning av nyanlända flyktingar och ensamkommande barn och planering och utbyggnad av LSS-boenden. Förvaltningen arbetar också med överförmyndarärenden, tillståndsärenden enligt alkohollagen samt föreningsbidrag till idéburna organisationer.
ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som SAS ska du, i samarbete med ansvariga chefer för verksamheterna, säkerställa att verksamheten uppfyller de krav och mål som gäller enligt lagar, föreskrifter och beslut inom området. Du ska medverka i förankring av gällande ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete inom verksamheterna och stötta cheferna i det systematiska kvalitetsarbetet. Du ska även följa upp och kontrollera att verksamheten bedrivs enligt de processer, riktlinjer och rutiner som beslutats. I arbetet ingår att omvärldsbevaka inom rättsläge och kvalitetsarbete.
Du ska ansvara för arbetet med avvikelsehantering och även utreda allvarliga klagomål och skriva rapporter kring missförhållanden enligt Lex Sarah. I arbetsuppgifterna ingår även andra utredningsuppdrag samt att årligen skapa en sammanhållen kvalitetsberättelse. Du genomför dokumentationsgranskningar i samarbete med medicinskt ansvarig sjuksköterska och medicinskt ansvarig för rehabilitering.
I uppdraget ingår att genomföra tillsyn av verksamheterna i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för kvalitet i verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller annan utbildning som är relevant för tjänsten. Alternativt för tjänsten annan relevant/likvärdig utbildning.
Du ska ha kunskap och erfarenhet från en stadsdelsförvaltnings eller kommuns verksamhetsområde. Du ska ha en gedigen kunskap av de dokumentationskrav som ställs på verksamheten.
Du ska ha kunskap och erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning inom socialtjänstens område. Du ska även ha en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
Vidare ska du ha gedigen vana av utredningsarbete och ha dokumenterad god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha en god pedagogisk förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha en god pedagogisk förmåga för att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer i förvaltningen.
Uppdraget kräver att du har analytisk förmåga, att du är noggrann och att du har förmåga att samarbeta likaväl som att självständigt planera och organisera arbetet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Söderquist
på 0709- 92 08 15
Peter Nilsson
0721-909160
Emma Josefsson
040-340557
Hans Andersson
0708549437
Ingela Pettersson
040-34 51 08
Roland Heller
040-291967, 040-340992
Mariann Persson
040-344334
Kristina Bozovic
040-345393
Eva Gustafsson
040-34 59 22
Roland Heller, SSR
040-291967, 040-340992