Två socialsekreterare till Familjeenheten

Två socialsekreterare till Familjeenheten

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Familjeenheten i Salems kommun söker två socialsekreterare med inriktning barn, ungdom och familj. 



Arbetsplatsbeskrivning

Familjeenheten består av en mottagningsgrupp, en utredningsgrupp som utreder barn och ungdomar 0-18 (21) år, en familjevårdsgrupp, familjerätten, administration, fältassistenter och ett skolprojekt. Tillsammans är vi 19 kollegor som arbetar tillsammans för att utveckla den moderna socialtjänsten. Vårt kontor ligger i kommunhuset bredvid Salems centrum. 

Vi erbjuder en stabil arbetsplats, med låg personalomsättning, bestående av engagerade och kunniga socionomer, två gruppledare, administratör och enhetschef. Vi söker nu två kollegor till utredningsgruppen. Vi erbjuder ett bra arbetsklimat, du får kunniga kompetenta kollegor och vi har en rimlig ärendemängd per socialsekreterare. Du får möjlighet till utveckling och möjlighet att påverka det dagliga arbetet. Vi strävar alltid efter att erbjuda våra familjer en trygg, flexibel och innovativ socialtjänst. Vi erbjuder ett nära ledarskap där du får hjälp och stöd i ditt vardagliga arbete. 

Socialförvaltningen i Salems kommun består av en myndighetsdel och en utförardel. Myndighetsdelen leds av en verksamhetschef och består av Familjeenheten, Vuxenenheten och Myndighetsenheten. Det finns ett nära samarbete mellan enheterna och det möjliggör en stor flexibilitet i att hitta bra lösningar för kommunens invånare. Vi har goda förutsättningar att erbjuda helhetslösningar tack vare det nära samarbetet mellan enheterna.

 

Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna innebär att utreda och följa upp insatser för barn, ungdomar och deras familjer.

Kvalifikationer
Socionomexamen.

Erfarenhet
Du ska ha erfarenhet av att arbeta myndighetsutövande med barn och ungdom och gärna med utredning barn och familj.

Kunskap
Du ska ha god kunskap inom relevant verksamhetsområde, BBIC och gällande lagstiftning. God datorvana samt god kunskap i det svenska språket både skriftligt och muntligt då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal. Övriga språkkunskaper är meriterande. Det är önskvärt med utbildning och/eller kunskap om utredningsmetoder.

Det är nödvändigt att du har god förmåga att möta människor i kris och att du har ett gott bemötande. Som person är du prestigelös, nyfiken, lyhörd och samarbetsinriktad med en förmåga att vara lugn i krävande situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor


• Tillsvidare
• 100 % - dagtid
• Tillträde enligt överenskommelse
• Sista ansökningsdatum 2022-10-02

Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringsprocessen. 

Vi erbjuder friskvårdstimme, träningskort för både simning, gym och träningspass samt friskvårdspeng.

För facklig representation, kontakta Salem kommuns växel; 08-532 598 00

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


20 december 2024

Socialsekreterare inom vuxen

20 december 2024

20 december 2024

Socialsekreterare till Barn och unga

Socialsekreterare till Barn och unga

19 december 2024