OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialtjänsten utökar just nu med två tillsvidareanställningar som familjehemssekreterare och söker dig som vill vara en del av vår verksamhet. Enheten ansvarar för att rekrytera utbilda och matcha familjehem till barns specifika behov av placering, tillgodose och följa upp barn och ungas behov enligt vårdplan avseende placering i familjehem eller hvb.
Familjehemssekreterare kommer att tillsammans med rekryterare och förstärkt stöd arbeta för ett utvecklat och varierat stöd till familjehem i syfte till placeringar med god kvalitet och att motverka sammanbrott. Vi söker dig som är intresserad av utveckling och arbetsmetoder som vill vara med att utveckla och utforma detta arbete i socialtjänsten.
Välkommen att söka ett utvecklande och spännande arbete
Din utmaning
Som familjehemssekreterare arbetar du med att utveckla, planera och genomföra stöd till familjehem i deras uppdrag. Du skapar förutsättningar till god familjehemsvård genom individuellt stöd, personliga kontakter, hembesök, gruppinriktade stödinsatser samt genom handledning och fortbildning. Du ansvarar för tillsyn av familjehem utifrån säkerhets- och laglighetsperspektiv. Handläggning av ärenden som rör familjehem så som avtal och ersättningar hör till arbetsuppgifterna.
Familjehemssekreterare har att nära samverka med andra roller inom placeringseneheten dels vad gäller socialsekreterare förstärkt stöd och rekryterare, dels med barnsekreterare ifråga om enskilda barn.
Vem är du?
Du som söker är utbildad socionom med kunskap inom familjehemsvård samt placerad unga och barns situation, vi ser det som meriterande om du har handledningskompetens och/eller erfarenhet av familjevård eller familjebehandling. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande.
Vi ser att du är lugn, förtroendeingivande och stabil. Du kan kommunicera tydligt och kan fokusera på rätt saker i situationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan driva processer framåt. Du arbetar kundfokuserat och kan sätta dig in i andra situation utan att ta över personens känslor.
Körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde snarast.
Har du frågor kan du höra av dig till Enhetschef Berit Johansson på telefon 060-19 11 09.
Facklig företrädare når du via kommunens växel på telefon 060-19 10 00
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Sista ansökningsdag 2015-04-30. Urval och intervjuer sker löpande. Tillsättning av tjänst kan ske innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Backström
060-19 19 89
Emma Flemström
060-503 303
Anita Ångström
060-50 33 27
Eva Leijon
060-19 10 94
Marika Öhlund
060-19 22 25
Berit Johansson
060-19 11 09
Eva Sundström
060-19 22 90
Marie Andersson
060-19 10 30, 070-347 49 76
Eva Leijon
060-19 10 00
Lena Johansson
060-19 10 85