OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
.
I rollen som stödassistent arbetar du i verksamheten tillsammans med dina kollegor med att tillgodose individens behov av stöd, personlig omvårdnad och service i alla förekommande situationer. Du skall ha god kännedom om LSS samt erfarenhet av omvårdnad- och omsorgsarbete. Du ska också ha goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift samt erfarenhet av dokumentation och datavana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att skapa mervärde i verksamheten. Du behöver självständigt kunna se vad som behöver göras och genomföra detta samt följa upparbetade rutiner.
I tjänsten ingår också att löpande skapa, dokumentera och följa upp genomförandeplanen samt övrig dokumentation. Vi använder oss av Life Care som dokumentationssystem och grundar vårt uppdrag på IBIC som står för individens behov i centrum. IBIC kan användas för att beskriva och dokumentera individens behov. Beskrivningen utgör sedan underlag för utförarens planering och genomförande av insatser. Beskrivningen gör det också möjligt att följa upp individens resultat och värdera måluppfyllelse. Vi arbetar efter individuella genomförandeplaner som är utformade efter individens egna mål och förutsättningar baserat på IBIC.s livsområden.. Arbetet sker alltså med stort fokus på självbestämmande och integritet för dem som bor på servicebostaden. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och ansvarstagande. Arbetet innebär vidare ett nära samarbete med externa kontakter.
Vi söker en lyhörd och utvecklingsinriktad stödassistent som har:
- Omvårdnadsutbildning/undersköterska.
- God datavana och erfarenhet av social dokumentation
- Erfarenhet av delegering från sjuksköterska
- God samarbetsförmåga och är van att arbeta i team samt är flexibel.
Som person behöver du kunna skapa förtroende, ha tålamod och vara trygg i din yrkesroll tillsammans med ett proffsigt förhållningssätt i personlig omvårdnad. Du är relationsskapande och har god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du är lugn, stabil och kan hålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppkommer i det dagliga arbetet. Du har erfarenhet av målgruppen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B är inget krav men dock önskvärt.
Arbetet är schemalagt dag, kväll och helg enligt ett rullande 6 veckors schema.