OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du jobbar på Länsstyrelsen Östergötland påverkar du samhällsutvecklingen, varje dag. Du får använda din spetskunskap på landets bredaste myndighet, i samarbete med andra experter inom en rad olika områden, och i nära samverkan med nationella myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällets organisationer. Dina kunskaper kommer många till del, och du får arbeta både långsiktigt strategiskt och handfast i den östgötska vardagen. I stad och på landsbygd. I länet, i landet, i världen. Att arbeta på Länsstyrelsen Östergötland är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland.
Vi söker nu två studentmedarbetare inom HR som vill kombinera studierna med arbete inom personalområdet. Vi erbjuder dig en möjlighet att få värdefull erfarenhet och samtidigt bidra till vårt arbete inom olika personalrelaterade frågor.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att bli en del av vårt HR-team och jobba i nära samarbete med fyra HR-partners. Du arbetar självständigt med dina arbetsuppgifter samtidigt som vi tillsammans hjälper och stöttar varandra. Dina arbetsuppgifter kommer i hög utsträckning att vara operativa och producerande men beroende på verksamheternas behov kan arbetsuppgifterna variera.
I den ena tjänsten kommer störst fokus vara på HR-administration. Typiska arbetsuppgifter kan exempelvis vara att skriva anställningsavtal, förmedla uppgifter till vår löneorganisation och andra personaladministrativa uppgifter. Det finns även en möjlighet att arbeta med delar av rekryteringsprocessen till exempel genom att ta fram intervjuguider, granska annonser och avsluta rekryteringarna.
Den andra tjänsten kommer att fokusera på olika avgränsade uppdrag som HR-teamet eller verksamheterna behöver stöd med under hösten. Exempelvis samordna regeringsuppdraget praktik i staten, planera arbetet med chefshandbok/HR-relaterade kommunikationer på vårt nya intranät samt att även vara webbredaktör för HR-enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har relevant pågående högskoleutbildning inom HR eller annan utbildning vi bedömer likvärdig. Utbildningen ska vara på heltid och det är ett krav att du har fullgjort minst 60 högskolepoäng inom området. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administration eller serviceyrket. Meriterande är även erfarenhet av HR-arbete. Du är en van systemanvändare med digitalt perspektiv och kan Officepaketet.
Som person är du öppen, positiv, social och lätt att samarbeta med. Frihet under ansvar är något som tilltalar dig och du har en förmåga att se organisationens behov och ta fram passande aktiviteter. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du är strukturerad, och självständig. För att lyckas i denna roll behöver du vara prestigelös, serviceinriktad och öppen för att hjälpa till där det behövs. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26