OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Blekinge Tekniska Högskola, BTH, är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor med visionen att vara en globalt attraktiv kunskapscommunity inom tillämpad IT och innovation för hållbar tillväxt. Här samsas teknik med ekonomi, samhällsvetenskap, hälsa och vård samt kultur och kommunikation. BTH bedriver utbildning och forskning på hög internationell nivå där lärandet står i centrum för såväl studenten, läraren som forskaren. Blekinge Tekniska Högskola startade 1989 och har idag fler än 8 000 registrerade studenter och drygt 550 anställda. BTH har full examinationsrätt inom vetenskapsområdet teknik. Vårt huvudcampus ligger i Karlskrona där verksamheten inryms i nya lokaler med havet som närmaste granne. BTH:s campus i Karlshamn ligger även det vid havet. Utmärkande för BTH är det nära samarbetet med näringsliv och samhälle vilket genomsyrar både forskning och utbildning på såväl regional, nationell som internationell nivå. Forskning utgör en tredjedel av vår verksamhet. Sedan den 1 september 2008 är BTH en klimatneutral högskola. Besök oss gärna på www.bth.se ARBETSUPPGIFTER I anställningen ingår undervisning både på grund- och avancerad nivå. På grundnivå ingår undervisning huvudsakligen inom kandidatprogram i Folkhälsovetenskap med inriktning mot samhällsplanering. På avancerad nivå ingår undervisning i fristående kurser samt i magister- och masterprogram. Huvuddelen av undervisningen är nätbaserad distansundervisning, men campusundervisning förekommer också. Stor del av undervisningen består av handledning av studieuppgifter och examensarbeten samt examinationer. Handledning av doktorander inom ämnet Tillämpad hälsoteknik kan också vara aktuellt. I anställningen ingår medverkan i pedagogisk utveckling samt utvecklingsarbete inom ämnesområdet. Forskning kan ingå i tjänsten. Viss undervisning kan ske på engelska. KVALIFIKATIONER Behörighetskrav: Behörig att anställas som universitetslektor är den som har 1. avlagd doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller har någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen. 2. genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper samt 3. dokumenterad pedagogisk skicklighet och erfarenhet från undervisning på högskolenivå. Bedömningsgrunder och avvägningen mellan dessa: Speciell vikt läggs vid (viktigaste först): ? Disputerad inom folkhälsovetenskap eller närliggande område, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning ? Kvalitet och bredd på undervisningsmeriter ? Visad samarbetsförmåga och flexibilitet inom både lärar- och studerandegrupper ? Erfarenhet av nätbaserad undervisning