Två Upphandlare till inköpsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Hälso- och sjukvården består av fyra divisioner med verksamhet i hela länet. Landstinget har omkring 7 300 medarbetare och omsätter ca 8,5 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap, tio kommuner och sammanlagt bor här omkring 275 000 invånare.

Läs gärna mer på www.lg.se

En stor del av landstingets administrativa resurser finns tillgängliga genom Lednings- och verksamhetsstöd. Här finns kvalificerat stöd inom bland annat områdena ekonomi, inköp, HR, utbildning, utveckling, IT, fastighet samt information och kommunikation. Lednings- och verksamhetsstöds uppdrag bestäms till stor del via överenskommelser med koncernstab och divisioner/förvaltningar. Förvaltningen har ca 500 medarbetare.

Inköpsorganisationen ansvarar för att på ett resurseffektivt sätt tillhandahålla och koordinera respektive landstingsdivisions behov av köpta varor och tjänster. Det innebär bland annat att styra inköpen inom olika kategorier mot kostnads- och kvalitetsmål, att genomföra upphandlingar, att samverka med divisioner och förvaltningar inom Landstinget för att säkerställa rätt krav på köpta varor och tjänster, följa upp och utveckla leverantörsprestationer samt att verka för avtalstrohet.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och utveckla verksamheten inom Landstinget Gävleborgs förvaltning Lednings- och verksamhetsstöd. Vårt uppdrag är att leverera tjänster med rätt innehåll, kvalitet och omfattning till landstingets övriga verksamheter. Vårt fokus är alltid på kunden och våra värderingar bygger på respekt-ödmjukhet, öppenhet-ärlighet, professionalism-ansvar. Vi erbjuder nu ett stimulerande och utmanande arbete som upphandlare.

Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga upphandlingar, tillsammans uppgår inköpen till ca: 3,7 miljarder kronor per år. Upphandlingarna sker enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling). Vi använder det elektroniska upphandlingsstödet Tendsign.

Inom inköpsavdelningen arbetar sju upphandlare i dagsläget med kvalificerade upphandlingar inom de olika områdena varor, tjänster och vård. Vi behöver förstärka vår kompetens inom detta område och söker därför två drivna och kunniga upphandlare.

Du ska självständigt planera och genomföra upphandlingar, ofta i samverkan med företrädare för sjukhusets verksamheter och koncernstaben.

Du kommer att ansvara för:
-Självständigt planera och genomföra upphandlingar av material/tjänster/vård
-Kravspecifikation och förfrågningsunderlag
-Leverantörsutvärdering
-Avtalsskrivning med leverantörer
-Utvecklings- och förbättringsarbete i samarbete med kategoriledare
-Utveckling och förvaltning av rutiner och mallar
-Upphandlingarna genomförs ofta i projektform med upphandlaren som projektledare

Tjänsten är placerad i Gävle

Vem är du?
Vi ser att du har utbildning på högskole- eller universitetsnivå, gärna med teknisk, ekonomisk, eller juridisk inriktning eller en kombination av dessa inriktningar med specialistkunskaper inom LOU samt ett par års erfarenhet av upphandlingsarbete. Det är meriterande om du har utbildning inom upphandling/inköp samt har statlig, regional eller kommunal erfarenhet.

Du har lätt att samarbeta med olika människor och har en god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt. Du är drivande och metodisk, duktig på att planera, arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket samt har goda engelskkunskaper. Du är service minded, utåtriktad, vill vara med och påverka och på så sätt utveckla både dig själv och organisationen.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Landstinget Gävleborg med Experis. Du ansöker via www.experis.se (annonsid:892387). Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mathias Ericson, 0650-356 93 eller 072-715 05 91. Välkommen med din ansökan senast den 22 september. Du läser mer om Landstinget på www.lg.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 augusti 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Upphandlare till Inköp

Upphandlare till Inköp

7 november 2024

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare till myndighet i Uppsala

25 november 2024