OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvika kommun växer!ABB och STRI är världsledande inom elkraftöverföring och investerar för framtiden. Spendrups bryggeri, Säfsen Resort och gruvindustrin är andra som satsar stort. Många flyttar hit och boende finns i alla former, alltid naturnära. Vi i Ludvika kommun är entusiastiska inför framtiden. För att lyckas ännu bättre behöver vi dig!
Stöd och styrningsförvaltningen arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
UpphandlingsCenter Falun Borlänge-regionen är en gemensam upphandlingsorganisation för de samverkande kommunerna Falun, Borlänge, Ludvika, Gagnef, Säter och Hedemora. Vårt uppdrag är att svara för all upphandling, med några få undantag och vårt fokus ligger på att göra goda affärer så att våra skattepengar används på bästa sätt.
UpphandlingsCenter (UhC) har huvudkontor i Ludvika och kontor i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter och Hedemora och vi är 16 st medarbetare, Upphandlarna är uppdelade i fyra olika team inom upphandlingsområden. Det finns ett behov av att årligen genomföra ca 300 samordnade upphandlingar/uppdrag till ett upphandlat värde av omkring 3 miljarder kronor. Flera av de kommunala bolagen deltar i dessa gemensamma upphandlingar. Mera information om oss hittar du på www.upphandlingscenterfbr.se
Arbetsuppgifter
Våra upphandlare är indelade i team och du kommer tillsammans med ett par kollegor att utgöra ett av dessa team. Där kommer du att självständigt att planera, genomföra samt följa upp varu och tjänsteupphandlingar. Det förekommer både ramavtalsupphandlingar och specifika upphandlingar. Många olika medarbetare är involverade i en upphandling, men det är du som upphandlare som ska ta rollen som projektledare. Du bidrar till affärsutvecklingen av UpphandlingsCenter och har nära kontakt med våra samverkande kommuner och deras verksamheter.
Kvalifikationer
Du ska ha någon form av eftergymnasial utbildning inom upphandling/inköp, ekonomi, juridik, ingenjörsämnen, systemvetenskap, eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du formerar dig väl i tal och skrift och tar självständigt fram texter. Utbildning inom offentlig upphandling är meriterande. Erfarenhet av entreprinadupphandling eller IT-upphandling är meriterande men inget krav.
Profil
Du ska ha ett genuint intresse av affärer och som person är du kommunikativ. För att lyckas i ditt arbete bör du vara en drivande och engagerad person som är bra på att få saker utförda i tid. Du har hög personlig integritet. Är du dessutom en flexibel person som har lätt för att samarbeta med andra, är positiv och gillar utmaningar, då ska du kontakta oss! Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper
Anställningsvillkor
En av anställningarna är tillsvidare på heltid i Team Fastighet & Energi. Tillträde snarast efter överenskommelse.
Den andra av anställningarna är ett vikariat på heltid ca 12 månader i Team IT, Tele & Ekonomi.Tillträde snarast efter överenskommelse
Placeringsort för båda anställningarna är Ludvika.
Ange gärna till vilken av tjänsterna du söker till i din ansökan.
Kontaktperson
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef UpphandlingsCenter Anders Karlin 0240-866 09 eller anders.karlin@ludvika.se Då vi har tagit ställning till rekryteringskanaler undanber vi oss all form av försäljning av rekryterings eller annonseringstjänster.
Facklig kontaktperson
(Vision) Gull-Britt Wikström, controller, UpphandlingsCenter, 0240-866 34 eller gull-britt.wikstrom@ludvika.se
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 2015-03-20, skicka in din ansökan så fort som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem ReachMee.