OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Jämtland Härjedalen bildades 1 januari 2015 och har som uppdrag att bedriva en modern hälso- och sjukvård med hög kvalitet samt att arbeta med förebyggande insatser inom folkhälsa. Region Jämtland Härjedalen ansvarar även för den regionala utvecklingen, genom ett aktivt arbete inom kultur, utbildning och näringsliv.
Upphandlingsenheten ingår i regionstaben under ekonomi- och personalavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 1 miljard kronor per år. Vi är för närvarande 16 medarbetare inom enheten, fördelat på upphandlare, materialkonsulent, avtalscontroller samt avropsfunktionen för bemanningsfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två upphandlare som har ett stort intresse för affärer. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av strategiska upphandlingar av varor och tjänster. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med olika verksamheter inom Region Jämtland Härjedalen. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå verksamhetens behov och samtidigt anpassa detta till LOU.
Arbetet innefattar allt från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och till viss del uppföljning av avtal. Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter parallellt. Du kommer att arbeta i nära samarbete med expertgrupper från organisationens verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar i interna och externa nätverk samt i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Arbetet kräver ett taktiskt tankesätt och en hög grad av affärsmässighet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en teknisk, juridisk eller ekonomisk högskoleutbildning alternativt annan relevant utbildning/erfarenhet inom upphandling eller inköp som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av förhandling och arbete i projektform är meriterande. För uppgiften behöver du ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, systematisk, flexibel och drivande. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer.
Goda kunskaper i Word och Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Som grund för ständiga förbättringar har Region Jämtland Härjedalen LEAN som verksamhetsstrategi i hela sin verksamhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651