OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss? Besök oss gärna på www.kungsbacka.se
Service uppdrag
Service kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas.
Service Management innebär styrning, samordning, leverans och utveckling av de tjänster och den service som stödjer förvaltningarnas kärnverksamhet.
Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att alltid vara enkla att nå och förstå och att visa engagemang i varje situation.
Rollen som Administratör med inriktning personalarkiv
Som administratör med inriktning personalarkiv ansvarar för kommunens personalarkiv och arkivering och personalhandlingar. I dina arbetsuppgifter ingår också att ta fram underlag för kommunens minnesgåvor, ge e-handelsstöd för de fackliga organisationerna, tillsammans med kollega arbeta med vigseladministration och fungera som ersättare för registratorerna på Service och på kommunledningskontoret. Du arbetar också med övrigt förekommande administrativa tjänster och uppgifter och medverkar i utvecklingen av den administrativa enhetens rutiner och arbetsformer.
Tjänsten är ett vikariat på heltid under perioden 2016-09-01 – 2017-03-31, med möjlighet till förlängning.
Rollen som Administratör med inriktning administrativt stöd
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i denna roll är att ge administrativt stöd i första hand till Serviceområdena lokalvård och måltider. Det innebär bland annat att göra kallelser till interna kurser och andra diverse utskick, inrapportera statistik, göra underlag för internfakturering och övrig e-handelsadministration. Du arbetar också med övrigt förekommande administrativa tjänster och uppgifter och medverkar i utvecklingen av den administrativa enhetens rutiner och arbetsformer.
Tjänsten är ett vikariat på 50 % under perioden 2016-09-01 – 2017-02-28, med möjlighet till förlängning.
Din Profil
För båda tjänster vill att du som söker har en genomförd gymnasieutbildning, eller motsvarande kunskaper och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du en kompletterande eftergymnasial utbildning inom området ser vi det som meriterande. Meriterande är även om du har tidigare erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete som assistent, chefssekreterare eller motsvarande. Vi ser gärna att du har kännedom om att arbeta i en offentlig förvaltning, har grundläggande ekonomiska kunskaper och erfarenhet av att handlägga försäkringsärenden.
Som person är du ansvarstagande och du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är öppen och flexibel samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare är du van vid att arbeta under tidspress, tar egna initiativ och arbetar resultatorienterat. Du har även god analytisk förmåga och uppmärksammar utan svårigheter samband och helhet. Du samarbetar gärna med andra och i ditt bemötande är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 juli 2016!
Vi avser att hålla de första intervjuerna under v. 30, 31 och 32.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.