Två vikarierande HR-administratörer

Två vikarierande HR-administratörer

Arbetsbeskrivning

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

HR-avdelningen, är en av sektor Styrning och stöds sju avdelningar som har en koncernövergripande roll, men är också en stödjande funktion till sektorer och bolag. HR-avdelningen har idag fyra enheter, HR-utveckling, Bemanningsenheten, Kompetensförsörjningsenheten och HR-service. Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten, vilket är enheten som ansvarar för alla Gävle kommuns vikarier under sex månader. Här jobbar vi framför allt med att tillsätta timvikarier och månadsanställda utifrån Gävle kommuns verksamheters behov. Nu vill vi förstärka vårt team med fyra HR-administratörer.

Bemanningsenheten är belägen i Silvanum, i fina grönområden vid Boulognerskogen, endast en kort promenad till Gävle centrum. Här finns möjlighet till hemarbete. Nu söker vi två HR-administratörer på tidsbegränsade anställningar, en till sista maj 2023 och en till sista augusti 2023.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör på Bemanningsenheten jobbar du dagligen med bemanning, generella personalfrågor för vikarier samt andra operativa frågor som rör anställningar under sex månader. Är du en serviceinriktad person som genom ditt arbete vill ge bästa förutsättningarna för att Gävle kommuns kärnverksamheter ska kunna utföra sitt arbete på bästa sätt? Bra, kom och gör Gävle bemannat tillsammans med oss!

I tjänsten som HR-administratör hos oss har du en väsentlig roll och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för bemanningen och rekryteringen av vikarier för alla verksamheter inom Gävle kommun. Du kommer ha mycket telefonkontakt därför utförs arbetet med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer.

Bemanningsenheten har öppet 365 dagar per år vilket innebär schemalagd arbetstid mellan 06:00-17:15 och helgarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen kompletterat med en avslutad eftergymnasialutbildning inom PA, HR eller annan inriktning som anses likvärdig av arbetsgivaren. Det är meriterande för tjänsten om du har arbetat med service och administration samt om du har arbetat med rekrytering och/eller bemanning. Önskvärt är även om du har arbetat i datorsystemen Time Care Pool, Personec och Microsoft Officepaketet.

Då verksamheten är händelsestyrd och omväxlande förutsätter det att du har ett flexibelt förhållningssätt och förmågan att själv se vad som behöver prioriteras. För att lyckas i rollen måste du trivas med snabba omställningar och parallella uppdrag.

Som person är du relationsskapande, trygg och har en positiv attityd. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt för att hitta lösningar på uppkomna problem, där du har förmågan att arbeta i förändrade förhållanden och har lätt att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Detta gör att du kan formulera dig och samspela med andra i såväl tal som skrift och anpassar ditt språk efter målgrupp.

Löpande intervjuer kan ske.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Utvecklingsenheten Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Naturvetarna/akademikeralliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
Förvaltningschef Mats Collin
026-17 87 74
Förvaltningschef Elisabet Jonsson
026-17 83 20
Kommundirektör Göran Arnell
026-17 80 02
HR-chef Joakim Råberg
026-17 84 96
Sandra Westman
+4618169362

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Stadshuset 80184 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024