Tvåspråkig receptionist/konferensassistent

Arbetsbeskrivning

Tysk-Svenska Handelskammaren är den största bilaterala handelskammaren i Sverige och erbjuder ett stort utbud av specialiserade tjänster för företag. På kontoret i Stockholm är vi ett 50-tal personer som arbetar i nya och moderna lokaler på Campus Gärdet. För mer information om oss, se även vår hemsida. Vi söker nu en receptionist/konferensassistent. Arbetsuppgifter - Ta emot besökare - Svara i telefon - Sortera post, handha postärenden - Intern servicefunktion, såsom beställning av mjölk och frukt och hantering av kaffemaskiner - Svara på näringslivets tysklandsrelaterade frågor via telefon, e-post och fax - Vara behjälplig med resebokningar, mm - Uppdatera adressdatabaser (vi arbetar i Navision) - Hjälpa till med utskick och kopiering - Ansvara för fax och kopiatorer - Ta emot anmälningar till olika evenemang - Assistera vid konferenser i huset - möblering, dukning, undanplockning, taxibeställning, mm Utbildning/erfarenhet Erfarenhet av receptionsarbete och telefonväxel . Mycket goda tyska-kunskaper. Vana vid att söka information på internet. Vana vid att arbeta med Office-paketet. Vi ser gärna att du är positiv, kommunikativ, flexibel, stresstålig och serviceminded gentemot både kunder och medarbetare. Visst arbete tidiga morgnar och kvällstid kan förekomma.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941 070-6215670

Sammanfattning

Besöksadress

Valhallavägen 185
None

Postadress

Box 27104
STOCKHOLM, 10252

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010