Tvätthallschef till Kristianstad

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




ARBETSUPPGIFTER

Som Tvätthallschef är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för och planera det dagliga arbetet med att fördela personal. Du ska även tillse att utrustningen i tvätthallarna fungerar tillfredställande och rapportera avvikelser vid brister. I arbetet ingår också att aktivt arbeta med effektiviteten och förbättringsarbetet i de lokala tvätthallarna.

Utöver det kommer arbetsuppgifterna också innehålla att:


• Operativt arbeta tillsammans med gruppledare och tvätthallspersonalen med tvätt, städ, tankning och påfyllning av vissa förbrukningsmaterial i fordonen
• Säkerställa att fordon som sätts i trafik uppfyller de krav på renhet, både utvändigt och invändigt, från uppdragsgivaren samt följer Arrivas säkerhets- och underhållsstandard
• Beställa det förbrukningsmaterial som behövs
• Följa upp arbetet enligt Arrivas mål
• Genomföra daglig uppföljning till Arrivas trafikledning
• Kvalitetskontroller av daglig säkerhetskontroll
• Administrera och rapportera i stödsystem (till exempel SAP)
• Bidra i arbetet med ständiga förbättringar

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du kommer ha din arbetsplats i Kristianstad men även arbete i Broby, Olofström, Sölvesborg och Hörby förekommer. Arbetstiderna är natt. 

VI ERBJUDER

Bra anställningsvillkor inom en stabil bransch. Vi har kollektivavtal och tillämpar individuell lönesättning för denna tjänst. Du kommer också att få möjlighet att vara med och forma och påverka vår nya fordonsvårdsverksamhet i ett uppstartsskede.

Hälsa och välmående är viktigt för oss. Därför erbjuder vi våra medarbetare friskvårdsbidrag och våra medarbetare har även rabatterade priser på utvalda träningskedjor.

DIN BAKGRUND

Du måste ha jobbat flera år i en chefsroll roll tidigare, helst som första linjens chef. Du har flera års praktisk erfarenhet av arbetsrätts-, arbetsmiljö- och ekonomi/budgetfrågor. Du har också vana vid att jobba med nyckeltal. Det är meriterande om du har haft denna roll inom transportbranschen som t.ex. flyg, tåg eller buss. Då arbetet till viss del är administrativt behöver du ha erfarenhet av liknande uppgifter innan samt din datavana behöver vara god. Vi ser också att du är van att arbeta i system och särskilt meriterande är att ha jobbat i SAP. Vidare behöver du kunna kommunicera flytande på svenska i tal och skrift samt ha goda engelska kunskaper.

Vi lägger en stor vikt vid personliga egenskaper. Du ska ha goda ledaregenskaper med ett stort mått av personlig mognad, förmåga att arbeta självständigt och en välutvecklad ansvarskänsla. Som person är du handlingskraftig, du har en god portion av mod och uthållighet. Du vågar ta tag i saker och tycker om att leda operativ personal. Vidare har du en organisatorisk ådra och är stresstålig. Du behöver också vara bra på att samarbeta, kommunicera och kunna hålla bra relationer med medarbetare, interna kollegor leverantörer och fackförbund.

Du har gymnasial utbildning eller liknande. B-körkort är ett krav.

På Arriva uppmuntrar vi mångfald och tillämpar positiv särbehandling vilket innebär att vi prioriterar kandidater av underrepresenterat kön vid likvärdiga meriter.

INTRESSERAD?

För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både intervjuer och personlighetstest. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdagen är den 22 december. Har du frågor får du gärna höra av dig till Martin Frennessen som är Trafikchef på martin.frennessen@arriva.se

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

 

 


Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Reservdelschef

Reservdelschef

16 december 2024

7 november 2024

25 oktober 2024