OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Du är en del av vår ledningsgrupp, som driver strategisk utveckling och samordnar allt arbete inom individ- och familjeomsorgen. Ledningsgruppen arbetar gemensamt och tillsammans med medarbetarna med att utveckla nya former för gränsöverskridande arbete inom verksamheten.
Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten som ansvarar för barnavårdsärenden upp till 18 år. Vi arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap genom hela organisationen från nämnd till närmaste arbetsledning. På enheten finns två grupper med handläggare som du leder tillsammans med två förste socialsekreterare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom och har lång erfarenhet av verksamhetsområdet. Vi söker dig som är tydlig, trygg och modig, som kan växla mellan att vara operativ och strategisk. Du verkar för att arbetet vid enheten är evidensbaserat och bedrivs i enlighet med lagstiftning, föreskrifter och kommunens riktlinjer. Rollen kräver kreativitet och du är van vid och stimuleras av utvecklings- och förändringsprocesser. Du verkar för att höja kvaliteten genom nytänkande och bästa möjliga resursutnyttjande. Med ett genuint intresse för socialt arbete och en tro på människors vilja och förmåga att ta eget ansvar kombinerat med god ledarförmåga skapar du förutsättningar för enheten att nå uppsatta mål. Du har kompetens och gedigen chefserfarenhet inom verksamhetsområdet och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Walterson, enhetschef
0737-73 11 79
Ann-Marie Andreae, 1:e socialsekreterare
0704-32 07 31
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Irene Blomqvist, verksamhetschef, IFO
0303-37 11 11
Anna Petersson, rekryteringskonsult på PS Partne
0761-71 76 45
Sven Boge, tf enhetschef
0303-37 12 30
Ann-Kristin Forslund, biståndschef
0303-33 04 21
Helena Nyman, biståndshandläggare
0303-33 03 81
Anne-Marie Blixt, enhetschef
0737-73 11 79
Camilla Båstedt, 1:e socialsekreterare
0303-33 07 31