OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör och vill
Vi på myndigheten för äldre och funktionsnedsättning har som uppdrag att ge stöd åt våra Tyresöbor som behöver praktisk hjälp i sin vardag på grund av funktionsnedsättning, sjukdom eller ålder.
Vi är en glad och engagerad arbetsgrupp med god stämning och hög trivsel på arbetet.
Om tjänsten
Som avgiftshandläggare arbetar du till största delen med myndighetsutövning. Du fattar avgiftsbeslut, debiterar Tyresöbor och ersätter våra utförare för de insatser de utför.
Du ser till att allt flyter på i vår administration och stödjer även våra biståndshandläggare och utförare i att göra rätt i våra system. I uppdraget ingår ett flertal olika administrativa delar och du behöver därför vara noggrann, flexibel och lösningsfokuserad samt ha en god förmåga till att skapa struktur i ditt arbete. Du kommer att ingå i en enhet med kolleger som har övergripande uppdrag på myndigheten och din närmsta chef kommer att vara myndighetschefen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tjänsten tillsätts efter överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som lägst har gymnasieexamen med ekonomisk inriktning samt arbetslivserfarenhet inom ekonomi. Alternativt har du en gymnasieexamen med annan inriktning och har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med administration inom socialtjänstens område.
Du har som minst treårig erfarenhet av administrativt arbete med ekonomiska arbetsuppgifter alternativt administrativt arbete från utförarsidan inom exempelvis hemtjänst.
För att lyckas i rollen är du en trygg och stabil person som tycker om att arbeta strukturerat under eget ansvar. Du har sinne för detaljer, tycker om att arbeta med siffror och tycker om att skapa struktur. Du har en god slutledningsförmåga och tycker om att arbeta självständigt med fokus på att hitta bra lösningar. Du tycker om att arbeta i team och har lätt för att bygga och skapa förtroende med dina kolleger och samarbetspartners.
Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 20 juli 2022. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:
Myndighetschef Eva Norgren, e-post: eva.norgren@tyreso.se, telefonnummer: 08-578 295 15
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer
Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss − här trivs nya tankar!
Äldre- och omsorgsförvaltningens uppdrag är att på olika sätt hjälpa Tyresöbor som är i behov av extra stöd. Våra uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och personer med funktionsnedsättning. I ansvarsområdet ingår även den kommunala hälso- och sjukvården.
Vi som arbetar här har alltid individen i fokus och samverkar för att uppnå bästa resultat. Som medarbetare hos oss gör du en viktig insats för samhället – och dina medmänniskor.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.