OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till våra kunder. Löftet är att alltid vara ”beside you”, ”behind you” och ”before you”. Vi kallar det för ”The Iver way”.
Nu söker vi en Tysk- eller fransktalande IT-tekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Rollen som IT-tekniker:
I rollen som IT-tekniker kommer du vara en viktig del av den tjänst som vi levererar till våra kunder och bli en del av vårt Customer Service Center (CSC). Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Som IT-tekniker i vårt Customer Service Center är du våra kunders första kontakt och supporten sker via telefon och via vår ärendeportal. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Därför behöver du tycka det är roligt att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. På Iver har vi nordisk IT-support och nu söker vi dig som vill jobba med såväl tysktalande som svensktalande kunder.
I vårt Customer Service Center löser vi så mycket ärenden vi kan, vid svårare incidenter eskalerar vi vidare ärenden till våra interna specialistteam. Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt team med högt i tak med ett fantastiskt samarbete.
Tre dagar som IT-tekniker kan se ut så här:
Äntlig måndag! En ny arbetsvecka tar sin början och det första du gör är att hälla upp en kopp kaffe, loggar in i systemen och kollar med kollegorna hur helgen har varit. Du börjar din arbetsvecka med att logga in i telefonen, gå igenom ärenden och hjälpa dina kunder. Du planerar för veckans arbete och kundmöten. Felsökning och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag.
Är det onsdag redan? Under förmiddagen har du möte med dina teamkollegor där ni har ett forum och diskussioner. På eftermiddagen sitter du i möte för att diskutera införande av en ny kund och hur ni på bästa sätt tar er an detta för att säkerställa en hög kvalité och en nöjd kund.
Happy Friday! Veckan går alldeles för fort. Just denna förmiddag blir fyllt av felsökning av en incident i kunds miljö. Snabbt bildas ett litet team som arbetar effektivt för att hitta lösningen på problemet som påverkar kunden. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket ni också gör, lagom före lunch! Under eftermiddagen stöttar du dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.
Vad erbjuder vi dig?
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund och profil:
För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för IT och teknik och dessutom gillar kundservice. Du talar antingen flytande tyska eller franska samt svenska och engelska. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Vi ser det inte som ett hinder att du är tidigt i din IT karriär! På Iver får du möjlighet att utvecklas och utbilda dig vidare inom olika tekniska områden och kompetenser. Däremot värderar vi ditt intresse för teknik och du plockade troligen sönder den första dator du fick bara för att se hur den fungerar.
Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav. Vi ser även det som meriterande om du talar språk som danska, franska, polska eller italienska. Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet.
Placeringsort
Merparten av teamet sitter i Väst Sverige så vi ser gärna att vårt kontor i Göteborg blir din hemvist.
Är du vår nya kollega?
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka då in din ansökan redan idag. Ansök senast: 2022-09-30. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Axel Selstam (axel.selstam@iver.se).
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir