Tysk- och engelsktalande customer service till HTS-Safety

Arbetsbeskrivning

Är du en positiv och framåt person som drivs av att skapa nöjda kunder tillsammans med andra? Har du även goda kunskaper i tyska och engelska? Då kan du vara den person vi söker till HTS-Safety, ett internationellt bolag med starkt varumärke inom sin nisch.

HTS Safety erbjuder effektiva logistiklösningar och tjänster till koncernens dotterbolag och vi verkar på en mängd olika marknader, i huvudsak Tyskland, Sverige, Norge, Storbritannien, Danmark, Österrike, Schweiz och Frankrike.

Som medarbetare på customer service arbetar du tillsammans med dina kollegor med att förvalta och utveckla företagets kunder genom att hantera hela flödet i orderprocessen. 

Arbetsuppgifter:

- Kommunikation och service gentemot kunder och utesäljare
- Svara på frågor via telefon, mail, chatt, sociala medier mm
- Orderadministration 
- Vid behov stötta och hjälpa dina kollegor.

Kvalifikationer:

- Gärna några års liknande erfarenhet.
- Goda kunskaper i tyska och engelska i tal och skrift.
- Kunskaper i svenska är meriterande
- God datavana samt goda kunskaper i Office.

Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att skapa nöjda kunder genom att leverera en snabb och proffsig kundservice. Som person är du positiv, förtroendeingivande, noggrann och strukturerad. Du är en genuin teamspelare som trivs med att ta ett stort eget ansvar. Du är även flexibel och öppen för att stötta dina kollegor med andra arbetsuppgifter vid behov för att tillsammans säkerställa en god service till företagets kunder. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder ett intressant och omväxlande tjänst i en händelserik miljö hos en attraktiv arbetsgivare. Tjänsten är en vikariat på 1,5 år, med möjlighet till förlängning då bolaget växer och utvecklas. Tillträde snarast eller enligt ök. 

HTS Safety AB
Vi är ett dotterbolag till den norska koncernen HTS Hans Torgersen & Sønn AS. HTS Hans Torgersen & Sønn AS äger idag många olika varumärken inom flera branscher; bland annat BeSafe, Voksi, Packline, Hamax, Ettor, Swisseye samt Barnas Hus. Vårt bolag fungerar som deras logistikpartner, där vi ansvarar för kundtjänst, lager och även inköp samt övriga tjänster. Vi har stora visioner och arbetar ambitiöst och helhjärtat för att uppnå dem. Vi samarbetar, utbyter idéer och använder våra spetskompetenser för att hela tiden förbättra mötet för våra kunder och målgrupper. Öppen kommunikation, kreativitet och engagemang är viktiga delar av vardagen på kontoret. Under år 2020 räknar vi med att varor för ca 250 miljoner sek passerar våra grindar. De senaste fem åren har vi haft en årlig tillväxt på 15%. Hos oss hörs din röst och vi erbjuder en stark teamkänsla. Vi vill att du ska växa med företaget!

Låter det intressant?
Varmt välkommen att söka tjänsten på www.rekryteringshuset.se. Vi tittar löpande på ansökningarna som kommer in. För frågor vänligen kontakta Petra Lindomborg, RekryteringsHuset som nås på 0727-164381.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RekryteringsHuset i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Gjuterigatan 9
None

Postadress

Gjuterigatan 9
Jönköping, 55318

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024