OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
tysk- och svensktalande Assistent Business Support
Du är flytande på svenska och tyska, är driven och tycker om att bygga en central roll? Projektarbete samt administrativt stöd faller dig naturligt samtidigt som du trivs i en interkulturell miljö? Då ska du söka tjänsten som tysk- och svensktalande assistent till vårt affärsområde Business Support!
Tysk-Svenska Handelskammaren är sedan 1951 den självklara medlems- och tjänsteorganisationen för industri- och handelsförbindelser mellan Tyskland och Sverige. Tysk-Svenska Handelskammaren tillhör det globala nätverket av tyska utlandshandelskamrar, AHK, och är med cirka 1 150 medlemsföretag och drygt 65 medarbetare i Stockholm samt Malmö den största utlandskammaren i Sverige.
Till huvudkontoret i Stockholm söker vi just nu en tysk- och svensktalande assistent till affärsområdet Business Support. Affärsområdet utgörs av de fyra avdelningarna Redovisningstjänster, Lönetjänster, Skatt och Miljörapportering samt den interna IT-avdelningen med totalt 30 tvåspråkiga kollegor - varav 6 arbetar på kontoret i Malmö - som erbjuder sin expertis inom respektive område till våra kunder och medlemmar.
Arbetsuppgifter
Du kommer att bistå affärsområdet med olika administrativa uppgifter så som offertarbete, fakturering, framtagande av informationsmaterial och presentationer såväl på tyska som svenska. Vidare kommer du få användaransvar för vissa IT-system, såsom handelskammarens CRM-system Lime, och driva samt delta i olika projekt inom handelskammaren.
Vi erbjuder dig en central och viktig roll där du kommer rapportera till affärsområdeschefen samtidigt som du kommer ha ett nära samarbete med dennes avdelningschefer och medarbetare. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och ett brett ansvar där du känner att du utvecklas varför vi söker dig som är servicemedveten, kommunikativ och prestigelös.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i tyska och svenska. Utöver detta krävs mycket god IT-vana och ett intresse att arbeta med och utveckla användandet av olika system och verktyg.
Du är en öppen och glad person som tycker om att hjälpa andra och ha mycket omkring dig. Du har en förmåga att bygga relationer, är servicemedveten och arbetar affärsmässigt. Du är självgående, initiativrik och agerar proaktivt. Du tycker om att kommunicera och trivs med att arbeta tillsammans med kollegor.
UTBILDNING
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet, alternativt gymnasieekonom med flera års arbetslivserfarenhet. Det är en fördel om du har arbetat eller studerat i både Sverige och Tyskland.
Vi erbjuder
Vårt kontor är beläget på Valhallavägen i Stockholm, i ljusa och moderna lokaler. Alla medarbetare präglas av stark sammanhållning och teamkänsla. Du kommer att få arbeta i en spännande företagskultur med inslag från både tysk och svensk kultur.
På handelskammaren värnar vi om balans mellan arbetsliv och fritid vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med fördelaktiga villkor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev senast den 7 juni 2021 via denna länk
https://www.sympahr.net/public/pq.aspx?c2ac7b78
Vi arbetar med löpande urval.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta affärsområdeschefen för Business Support, Irene Barnå, eller vår rekryteringskonsult Heinz Wester på JP-Cornerstone.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ninna Suhr Poulsen
+45 33 41 10 45
vice vd Karl-Heinz Gössling
08-6651821
avdelningschef Norman Karsch
040-304941
070-6215670