Tysk- och svensktalande Customer Service Agent deltid till Jollyroom i Göte

Tysk- och svensktalande Customer Service Agent deltid till Jollyroom i Göte

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Sprichst du fließend Deutsch und Schwedisch und willst mit auf Jollyrooms Reise in die Zukunft gehen, auf der unsere größten Ziele sind, Familien mit Kindern das Leben zu erleichtern und immer erstklassigen Service zu bieten? Dann bist du bei uns genau richtig!

Jollyroom växer snabbt och vår tyska & svenska teamstarka kundserviceavdelning behöver nu förstärkning för att ständigt ge absolut bästa service och alltid överträffa våra kunders förväntningar. Vi letar efter dig som drivs av att arbeta målinriktat med kunden i främsta fokus. Du är god kommunikativt och tillsammans med vårt härliga tyska team arbetar du lösningsorienterat för att på bästa sätt hjälpa våra kunder. Du har troligtvis en annan huvudsaklig sysselsättning och vill arbeta 2–3 dagar per vecka. Perfekt att kombinera med studier eller annan sysselsättning.

Vi fångade Susanne Karam i korridoren, som är Head of Customer & Operations och frågade: Hur skulle du beskriva teamet på Kundserviceavdelningen?

”Kundserviceavdelningen på Jollyroom är ett helt fantastiskt gäng i en pulserande miljö med många olika nationaliteter och erfarenheter. Här arbetar vi i ständig utvecklig och inspirerar varandra för att leverera våra kunder den bästa möjliga kundupplevelsen. Tillsammans ger vi varandra styrka genom att dela med oss av våra kunskaper för att nå gemensamma mål. Vi lär oss alltid nya saker som ger oss glädje på jobbet och nya utmaningar varje dag!”

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Som Customer Service Agent har du följande arbetsuppgifter:
- Hjälpa våra svenska & tyska kunder via telefon, email, och sociala medier på svenska och tyska
- Retur- och reklamationshantering
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen

Vi tror att du har följande bakgrund:
- Flytande kunskaper i både skrift och tal i tyska
- Flytande kunskaper i både skrift och tal i svenska
- Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice
- Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym och på sikt restaurang. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Praktisk information och upplägg:
- Start: enligt ÖK
- Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov, i dagsläget 2–3 dagar per vecka (från 12-36 timmar per vecka)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17
- Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jollyroom
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2023
  • Ansök senast: 11 oktober 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024