OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sprechen Sie Deutsch und Schwedisch und möchten mit IT arbeiten? Schau mal hier!
Vi söker dig som vill kombinera dina flytande kunskaper i tyska språket med ett stort och brinnande intresse för IT. Ta chansen att arbeta som supporttekniker hos vår kund, ett etablerat IT-bolag inom bilbranschen med huvudkontor i Västra Frölunda.
Tjänsten börjar så snart vi funnit rätt person.
Arbetsuppgifter
Som specialist på tyska och en del av Service desk kommer du att arbeta som SPOC mot Tyskland, men vid behov kommer du även att hantera ärenden inom Sverige. Ärenden hanteras via telefon och mejl, och ärendehanteringssystem, både 1st/2nd line. Du har goda möjligheter att felsöka och lösa ärenden redan vid en första kontakt med användaren. Kan du inte lösa ärendet har du hjälp av dina kollegor inom onsite, drift och systemutveckling.
Du kommer exempelvis att lösa ärenden relaterat till Windows 7/10 klienter, Citrix, Office 365, skrivare, administration i Active Directory, Exchange/Outlook, nätverk, telefoni, samt ett stort antal specifika applikationer hos kunden.
Löpande dokumentation i ärendehanteringssystem ingår. Utöver ärendehantering ingår löpande förbättringsarbete i form av exempelvis utveckling av kunskapsdatabas.
Din profil och kvalifikationen
Rätt person har flytande kunskaper i tyska, engelska och svenska i tal och skrift. Kan du ytterligare ett språk så som norska, flamländska eller franska är det meriterande. Att föredra är att du har erfarenhet av IT-branschen och/eller en relevant utbildning. En förutsättning för att trivas och passa i rollen är att du har ett genuint IT-intresse. Är du självlärd och till exempel har byggt din egen dator på fritiden samt agerat IT-support till vänner och familj, har du högst sannolikt grundförutsättningarna som krävs.
Du kommer att vara en del av en trivsam arbetsplats och ett riktigt gott gäng med ett stort kunskapsutbyte inom gruppen. Du har en god problemlösningsförmåga och trivs i en roll där du får kombinera ditt tekniska intresse med att hjälpa människor i deras vardag på jobbet.
Ansökningar behandlas löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd – ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Agnes Janson på 0734-159393 eller agnes.janson@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229