OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Till Pre Collections söker vi just nu en Customer Advisor mot tyska marknaden!
Du kommer över telefon att hjälpa bankens tyska kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar. Collections uppdrag är att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå genom att bland annat inom ramar och policys hjälpa kunder med ekonomiska problem.
Rollen innebär i korthet att :
- Hantera kundärenden gällande förfallna fodringar per telefon
- Sköta administrativa uppgifter kopplat till samtalen
- Samarbeta med andra funktioner internt
Vem vi tror att du är
Vi söker dig som har jobbat minst 3 år inom serviceyrket och vill vara med på vår fortsatta framgångs- och tillväxtresa!
För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen som Customer Advisor ser vi självklart att du 👇🏼:
- kan uttrycka dig obehindrat i tyska, i både tal och skrift.
- har erfarenhet av och trivs med att hantera kunder över 📞 och du gillar högt tempo.
- En administrativ ådra,eftersom att arbetet ställer krav på din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.
Om du känner igen dig i adjektiv som positiv, nyfiken och strukturerad och dessutom är en lagspelare som trivs i ett föränderligt bolag med stark tillväxt och högt i tak så tror vi att du kommer trivas både i teamet och i rollen. Teamet genomsyras av en hög servicenivå, prestigelöshet och laganda och vi hjälper mer än gärna varandra. Givetvis behöver vi dig som har modet att gå all-in för våra kunder!
Vad händer nu?
Sök gärna nu, men urvalet kommer att ske efter semstern i augusti.
Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta HR sara.rensfeldt@nordax.se
Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Om Nordax
Nordax skapar produkter och tjänster som speglar samtidens och framtidens sätt att leva. Istället för att begränsa oss till inrutade banksystem utmanar vi förlegade konventioner och skapar förändring. Både som bank och arbetsgivare. Genom att tänka nytt, lösa problem och ifrågasätta gamla strukturer skapar vi framtiden.