OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tech-bolaget Griffeye har sedan 2015 utvecklat teknik som hjälper polisen att utreda stora mängder bild och video — framförallt i utredningar av sexuella övergrepp på barn. Idag är Griffeye världsledande inom sitt område och deras produkter används av över 4000 polismyndigheter världen över. Genom innovativa tekniska lösningar, såsom Artificiell Intelligens och ansiktsigenkänning, hjälper Griffeye polisen att snabbare och mer effektivt identifiera och rädda barnen i materialet.
Griffeye är en del av Safer Society Group som utvecklar teknik i syfte att skapa ett tryggare och bättre samhälle.
Om tjänsten
Vi växer och därför behöver vi nu förstärka vårt Customer Care-team. Som Customer Care har du ett helhetsansvar för leveransen till våra kunder. Du kommer att ha en nyckelroll redan i presales-processen som tekniskt stöd för säljare, för att sedan ta över den löpande kontakten med kunderna efter att försäljningsprocessen är avslutad. Du kommer ansvara för att installera och konfigurera våra produkter – även på plats hos kund. Tjänsten kan därmed innefatta resor ett par gånger per år, främst inom DACH-regionen och Sverige, och du behöver tycka om en hög grad av omväxling och flexibilitet för att trivas i rollen. Förutom att vid vissa tillfällen hjälpa kunderna på plats har du även ansvar för att hantera first- och second line support från kontoret i Göteborg tillsammans med dina kollegor. Du kommer även ha nära samarbete med både utvecklingsavdelningen och säljteamet.
För oss är det viktigt att du gillar mycket kundkontakt och drivs av att leverera över våra kunders förväntan. Därför krävs det att du är bra på att lyssna in de behov och problem som våra användare upplever och att du har förmågan att hitta kreativa lösningar på deras utmaningar. Det handlar till stor del om att kunna applicera befintlig kunskap på nya problem och att du känner dig trygg med att ställas inför nya tekniska utmaningar.
Vi söker dig som
är flytande i det tyska språket och som har mycket goda kunskaper i svenska och/eller engelska språket i tal och skrift. Du har arbetat ett par år i en liknande, teknisk roll och är mycket van vid att arbeta med support och felsökning. Du har gedigen erfarenhet av Windowsmiljöer, nätverk, lagring och infrastruktur samt goda kunskaper inom databasadministration. Det är meriterande om du kan Linux- och Unix-miljöer samt hårdvarudimensionering. Som person är du initiativtagande, kommunikativ och relationsbyggande. Du är engagerad och har lätt för att bygga upp förtroende hos dina kunder.
Vad vi erbjuder dig
Hos Griffeye kommer du vara en del av ett team som alltid strävar efter att göra sitt bästa och som har en stark drivkraft i att stötta rättsväsendet. Det som driver oss i vårt arbete är vetskapen om att vår produkt gör stor skillnad i samhället. Men även om vi arbetar med allvarliga saker är det för oss minst lika viktigt att ha roligt på jobbet. Våra dagar innefattar en stor dos humor (ofta rätt kass), många skratt och diverse aktiviteter vid sidan av arbetet. Tillsammans äter vi hamburgare på torsdagar, springer på luncherna, spelar padeltennis och utmanar varandra i brädspel.
Att ansöka via Jerrie
I den här rekryteringen samarbetar Griffeye med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på 0763-03 41 00 eller jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV på jerrie.se. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 14 mars.