Tysktalande Customer Service Agent - Distansarbete möjligt

Arbetsbeskrivning

Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar vilket ställer höga krav på vår kundservice. Vi har tidigare haft vår kundservice externt och har nyligen tagit hem den för att öka nivån av produktrådgivning och service. Därför söker vi nu fler agenter till vår kundserviceavdelning.
Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar vilket ställer höga krav på vår kundservice. Vi har tidigare haft vår kundservice externt, nu tar vi hem den för att öka nivån av produktrådgivning och service. Därför söker vi nu fler agenter till vår kundserviceavdelning.
Om rollen
Vår kundservice består idag av 5 medarbetare. Vårt primära uppdrag är att hantera inkommande kundärenden både som första och andra linje samt administrera tillhörande uppgifter såsom; reklamationer, returer, försenade kundorder, m.m.
Som kundserviceagent hos oss kommer du att ha kontakt med våra kunder både via e-post, chatt och telefon. Du svarar på frågor kring bl.a. leveranser, beställningar, fakturor och våra produkter. Du arbetar med som en del av vårt kundserviceteam och rapporterar till vår Head of Customer Experience & Service. Du kommer även att ha regelbunden kontakt med personalen på vårt lager och med våra leverantörer för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service. Ditt huvudfokus är att ge våra kunder toppservice med snabba och trevliga svar.
Rådgivning om de produkter vi säljer är en viktig del i vårt kunderbjudande och vi ser gärna att du som sökande har ett genuint intresse för köksprodukter och/eller heminredning.
Om dig
Du är kommunikativ, älskar att hjälpa andra människor och att ge service i världsklass.
Du är strukturerad, lösningsorienterad och ordningsam och bra på att lära dig nya saker. Som person är du passionerad och trivs när du får bidra med dina egna tankar och idéer som driver ditt arbete framåt i högt tempo.
Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar också att jobba i en miljö med mycket kontakt inte bara med kunder utan även med kollegor. Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. Du är en person som inte fastnar i detaljer, du är prestationsinriktad och tycker att utmaningar är spännande. När det är mycket att göra jobbar du istället mer effektivt istället för att bli stressad. Du har god förståelse för tekniska system och trivs med att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av hög förändringstakt och utveckling. Det betyder att du har otroliga möjligheter att utvecklas i din yrkesroll i snabb takt, men ställer också stora krav på att du är villig att satsa hårt.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra.
Remote workplace
Vi erbjuder dig som söker tjänsten möjligheten att få arbeta hemifrån och är därför inte beroende av att du bor nära vårt huvudkontor som ligger i Uppsala.
Annat viktigt att veta
Omfattning: I första hand heltid, 6 månader provanställning, men även deltid/extrajobb kan vara aktuellt, välkommen med din ansökan med beskrivning av vad som skulle passa dig.


Rekryteringen sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag!


Krav
Erfarenhet av kundservice inom handel eller försäljning
God tyska, svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Språkkunskaper i norska, danska eller finska
Intresse för köksprodukter/inredningsprodukter
Erfarenhet av ärendehanteringssystem
Erfarenhet av kundservice via e-post, telefoni och chat



Om arbetsgivaren - KitchenTime
KitchenTime är köksredskapsbutiken på nätet där du hittar ett unikt sortiment för ditt kök med snabba och trygga leveranser.
Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024