OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
“Our values of acting as ONE Elfa, being Professional, Humane, Innovative, Holistic and Customer focused in all that we do”. Vill du bli del av ett engagerat kundtjänstteam där du får vara med i expansionen av Elfa? Har du erfarenhet av service och ett starkt intresse för försäljning och förvaringslösningar? Sök tjänsten redan idag!
OM TJÄNSTEN
Elfa tillverkar förvaringssystem som kan anpassas efter individuella behov, genom hela livet. I produktsortimentet ingår såväl flexibla förvaringslösningar som uttrycksfulla måttanpassade skjutdörrar – allt i hållbar och funktionell design av högsta kvalitet.
I rollen som Customer Service Representative kommer du att utgå från huvudkontoret i Malmö och arbeta tillsammans med dina 12 kollegor i kundserviceteamet. Du arbetar främst mot den svenska marknaden men även andra länder inom Norden förekommer och då främst Tyskland, därav ser vi att du är obehindrad i tyska, svenska samt engelska. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, måndag till fredag. Elfa är ett starkt värderingsstyrt bolag och det är därför viktigt att du kan känna igen dig i våra värderingar: ett starkt kundfokus, att vi välkomnar innovation, agerar professionellt, tror på humanitära värden och har ett holistiskt synsätt.
ARBETSUPPGIFTER
För att trivas i rollen hos Elfa ser vi att du är en person med ett stort intresse för försäljning. Vi ser även att du är drivande i processer och teamarbete. Arbetsuppgifterna innefattar kundvård såväl som uppsökande säljarbete. Dina uppgifter kommer bland annat att bestå av:
* Försäljning mot B2B – Innesäljsarbete mot kunder i Sverige
* Sälja in och registrera orders mot kund
* Besvara inkommande frågor på mail och telefon från Elfas kunder i Norden samt övriga Europa
* Verka för att nå avdelningens gemensamma försäljningsmål
* Administration i olika affärssystem samt Excel
* Delta aktivt i utveckling och förbättringsarbetet av processer verktyg och rutiner
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta med service föredragsvis i dagligvaruhandel inom bygg
- Är intresserad av förvaring, heminredning och försäljning
- Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem
- Är obehindrad i tyska, svenska och engelska i både tal och skrift då detta krävs i kundkommunikationen
- Det är starkt meriterande om du även är obehindrad i något av de andra nordiska språken då kontakt kan komma att ske mot den nordiska marknaden.
Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper.
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Flexibel
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Lilla Nygatan 7, Malmö
* Rekryteringsprocessen innefattar ett antal psykometriska tester som administreras av Academic Work.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elfas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Elfa och hur de beskriver sig själva HÄR
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231