OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om VEGA och Erwin Müller Group Scandinavia BA
VEGA är en del av koncernen Erwin Müller Group och deras filosofi bygger på att göra gastronomin enklare, vackrare och mer lönsam. Deras utveckling har varit snabb och deras framgång bygger på kompetens, effektivitet och kundnöjdhet. VEGA är marknadsledare inom sin bransch och finns i dag i elva europeiska länder. I dessa länder hittar du de kunder som via 5000 dagliga leveranser får precis det de behöver snabbare och till bättre villkor än hos någon annan.
Om tjänsten
I rollen som försäljnings- och kundservicechef kommer du att leda och ansvara över ett team om totalt fem medarbetare. Kundserviceteamet du kommer leda är ansiktet utåt för företaget och hanterar idag ordermottagning och försäljning inom B2B via VEGA:s webbshop, telefon och mail. De hanterar även rådgivning och generell kundservice via telefon och mail, retur- och reklamationshantering samt övrig administrativt arbete. Din roll som chef syftar till att stötta medarbetarna i teamet i det dagliga arbetet samt hjälpa till vid mer komplicerade kundärenden.
VEGA har sitt lager i Tyskland vilket innebär att du kommer ha mycket kontakt med den tyska delen av företaget. Du och ditt team samarbetar med svenska och norska PostNord samt deras dotterbolag i Tyskland. Ni hanterar logistikprocesser, reklamationer och returer.
I rollen som försäljningsansvarig ansvarar du över att bygga upp, utveckla och förvalta försäljningsprocesser samt etablera rutiner. Detta gör du tillsammans med VEGA:s utesäljare i region Syd. Du kommer ha ett nära samarbete med företagets internationella försäljningsorganisation där kommunikationen sker på tyska, och kommer vara delaktig i arbetet med att bygga upp en aktiv försäljning för Sverige och Norge.
Just nu driver VEGA ett projekt för att öppna upp för B2C-försäljning. Tillsammans med företagsledningen och i nära dialog med moderbolaget i Tyskland kommer ni att utveckla rutiner för att få B2C-försäljningen att fungera på bästa sätt
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som försäljning- och kundservicechef tror vi att du har en bakgrund inom försäljning och service. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda personal. Det är meriterande om du har en bakgrund inom gastronomi-, hotell-, eller restaurangbranschen. Utöver detta krävs:
– Du är flytande i tyska
– Erfarenhet av att arbeta i en försäljningsorganisation
– Du har erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem, exempelvis Microsoft Dynamics AX, SAP eller ett annat större affärssystem
– Goda kunskaper i svenska
– Kunskaper i norska eller danska är meriterande
– Tekniskt orienterad och van vid att arbeta i CRM-system samt Office-paketet
Din profil
Som person är du nyfiken och har lätt för att se samband, hitta lösningar och förstå hur saker och ting hänger ihop. I ditt ledarskap är du ödmjuk, prestigelös och samarbetsvillig och tar ett stort ansvar över att utveckla, stötta och motivera dina medarbetare. Du trivs med att ta ett stort ansvar, är kvalitetsmedveten och letar ständigt efter förbättringar i såväl ditt som ditt teams arbete.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstider: mån-fre 8–17
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!