OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INFORMATION OM UPPDRAGET
Academic Work söker för kunds räkning en helpdeskmedarbetare med goda tyskakunskaper. Vår kund är en internationell koncernjätte inom återvinningsbranschen med kontor över hela Europa. De arbetar med, bland annat, förädling av metall, papper, elektro, och farligt avfall. Vår kund söker nu en driven medarbetare till sitt Helpdeskteam om ett 10-tal personer. Supporten sker via telefon, mail och remote. Vår kund supporterar kunder i ett flertal olika länder, där ibland Tyskland, Finland, Polen, Danmark med flera. Nu behöver vår kund förstärka den del av avdelningen som tar hand om deras tyska användare.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos vår kund.
Som Helpdeskmedarbetare kommer du att, tillsammans med ditt team, stötta upp företagets PC-användare i Tyskland. Som team arbetar ni tätt tillsammans men varje medarbetare äger sin process från start till slut. Detta innebär att du kommer att ha möjligheten att prova på flera olika roller såsom First- och Secondline Support samt Incident Coordinator. Du som tycker om felsökning kommer att trivas hos vår kund då en stor del av arbetet består av detta. Här får du chans att arbeta med en bred support och utveckla dina kunskaper.
VI SÖKER DIG SOM
Har en IT-relaterad utbildning och någon form av erfarenhet. Kanske har du praktiserat inom yrket? Efterfrågade specifika kompetenser är affärssystemet Navision och Citrix samt att du har god förstådels för system och nätverk. Då du enbart kommer att supporta kundens tyska användare är det ett krav att du är flytande i tyska i såväl tal, skrift och förståelse. Du har givetvis ett stort intresse för IT/teknik och har en god allmän datavana.
Som person är du självständig och duktig på att driva ditt eget arbete. Eftersom du kommer att supporta användare är det viktigt att du har en hög servicenivå och att du är positiv och social. Jag tror också att du trivs med att arbeta tätt ihop med både medarbetare och kunder och du bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat i teamet.
Sök tjänsten här:
http://www.academicwork.se/jobbannons/tysktalande-helpdeskmedarbetare/goteborg/14926221
START: December
UPPDRAGETS OMFATTNING: Heltid 6 månader med möjlighet till viss förlängning
PLATS: Göteborg
KONTAKT: Karin Sandqvist, karin.sandqvist@academicwork.se
URVAL: Sker löpande
Genom att ansöka till tjänsten via mail godkänner du registrering av dina personuppgifter i vårt affärssystem. Mer information om lagring av dina personuppgifter hittar du här.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376
0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386
0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist
CM Emma Isaksson
031-3523389
0701-617357