Tysktalande Inhouse Sales / Customer Service till String Furniture

Tysktalande Inhouse Sales / Customer Service till String Furniture

Arbetsbeskrivning

Om String Furniture

String Furniture är ett ledande skandinaviskt designföretag främst känt för det flexibla och funktionella hyllsystemet String®, en svensk designikon från 1949. String Furniture grundades 2004 och finns idag på över 40 olika marknader runt om i världen. Tillverkningen sker i Småland och huvudkontoret ligger i Malmö. Med hjälp av framgångsrika samarbeten med kända designers och arkitekter samt ett nära samarbete med leverantörer och återförsäljare är omsättningen idag på över 250 miljoner. Verksamheten växer både i Sverige och internationellt.

Idag är Tyskland en av String Furnitures största exportmarknader som fortsätter att växa. De är därför i behov av just din språkkompetens där du ansvarar för att förse den tyska marknaden med kundservice och orderhantering. Utöver det hanterar du även den svenska marknaden.

Din roll som Inhouse Sales / Customer Service

I rollen som Inhouse Sales / Customer Service strävar du tillsammans med de övriga på String Furniture för att verka proaktivt, utveckla och effektivisera deras samarbete med kunder och representanter. Teamet består idag av 4 personer Inhouse Sales / Customer Service och en Team Lead. Du hanterar och registrerar kundorder samt sköter reklamationer och svara på övriga frågor genom daglig kontakt med återförsäljare, kunder och agenter per telefon och email. Du kommer ha fokus på den tyska marknaden och exempelvis arbeta med:

Order och reklamationer från String Furnitures återförsäljare över hela världen via mail och digitaltLöpande kontakt med återförsäljare, säljare och representanter gällande order och transporterAtt hjälpa återförsäljare och kunder avseende fakturor, produkter, order, reklamationer och leveranserHantera produktinformationsfiler till deras återförsäljare samt säkra tillgång och utskick av prover och säljmaterial

Dina kvalifikationer

Gymnasial utbildningHar +1 års erfarenhet av kundserviceVana av orderhantering och reklamationsärendenHar en god telefon- och datavanaSvenska och engelska flytande i tal och skriftDu behärskar Tyska mycket väl i både tal och skriftMeriterande: om du har eftergymnasial utbildning eller behärskar fler språk än svenska, engelska och tyska

För att lyckas i rollen som Inhouse Sales / Customer Service ser vi att du är drivande, noggrann och tar stort ansvar. Då du kommer arbeta både tight med dina kollegor och enskilt ser vi även att du är självgående och tar egna initiativ men också att du har en god samarbetsförmåga. Du är spindeln i nätet som gillar att jobba flexibelt och koordinerande. Du trivs i en roll där du kommer ha kontakt med olika personer, både internt och externt.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Rekrytering

Plats: Malmö, Limhamn

Lön: Enligt överenskommelse



Låter rollen som Inhouse Sales / Customer Service intressant? Urvalet kommer ske löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas på personlighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Liknande jobb