Tysktalande innesäljare

Tysktalande innesäljare

Arbetsbeskrivning

#jobbjustnu
Tysktalande innesäljare/ order mottagareVi växer och behöver förstärka vår säljavdelning!
Vi söker en tysktalande medarbetare till vårt order- & innesäljar team med tidigare säljerfarenhet som innesäljare eller resande säljare.
Vi letar efter dig som är serviceinriktad och strukturerad. Du tycker om att ta kontakt med nya kunder och bygga upp relationer. Du är orädd, engagerad och ambitiös, gilla utmaningar och att driva säljprojekt framåt.
Vi söker en effektiv doer som har lätt till skratt och trivs i ett litet team där beslutsvägarna är korta. Denna tjänst riktar sig mot den tyska marknaden och därför krävs mycket goda kunskaper i tyska, önskvärt är att du har tyska som modersmål och bosatt i Sverige. Talar du och skriver franska är det förstås en merit och att du är flytande i engelska är en självklarhet.
Tjänsten
Tjänsten innebär att du för det mesta kommunicerar med våra kunder via telefon och mail.
Du tar kontakt med nya kunder, hanterar beställningar, stämmer av leveranser och hjälper dem på bästa sätt. På försäljningsavdelningen förekommer även andra administrativa uppgifter. Då största delen av våra kunder är internationella kommer kommunikationen främst att ske på tyska men även på engelska och franska.
Varje vår och höst deltar vi på mässor runt om i Europa. Denna period innebär ofta mycket resande och intensiva dagar med mycket kundkontakt och ansvar för vår utställningsmonter.
Order- och försäljningsavdelningen består av tre personer, varav du är en. Samarbetet på avdelningen är tätt och prestigelöst och man hjälps gärna åt.
Eftersom vi är ett litet företag så är det viktigt att du inte är rädd för att hugga tag i något som kanske ligger utanför ditt ansvarsområde när det behövs.
Vi söker dig som:
- Har tyska som modersmål
- Tycker om natur och design och gillar våra produkter
- Har djup erfarenhet av försäljning och kundkontakter
- Har god erfarenhet av Microsoft Office
- Talar och skriver svenska och engelska flytande, (franska är en merit)
- Tar ansvar och egna initiativ till förbättring och utveckling.
- Är driven och effektiv och framför allt engagerad
- Ser lösningar och inte problem
Det är meriterande om du även:
- Tidigare har arbetat i VISMA 2000 eller annat ordersystem
- Arbetat i något CRM system
Om oss
Wildlife Garden designar och producerar kvalitetsprodukter för trädgård och inredning. Vi är ett litet men växande företag med internationella kunder. Vår fokus ligger på att ge en bra och personlig service, skapa goda relationer och ha nöjda och glada kunder.
Våra produkter säljs främst genom återförsäljare inom inrednings- och designbranschen men även via vår egen e-handel. Tyskland är vår största marknad och vi växer i Frankrike och USA. Vårt team på huvudkontoret i Båstad utgörs av 10 personer som arbetar tätt tillsammans och hjälps åt med att få saker gjorda. Vi har alla intresse för både design och natur och tycker det är att det är viktigt att skratta och ha trevligt ihop även om arbetstempot är högt.
Arbetsplats: Båstad
Tjänst: Anställning 100%, 6 mån provanställning med efterföljande tillsvidareanställning
Start: Omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Helena Nobel
0431-76 800 070- 142 55 62
CEO Helena Nobel
043176800

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WILDLIFE GARDEN AB Båstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Ängelholmsvägen 263
Båstad

Postadress

Ängelholmsvägen 263
Båstad, 26934

Liknande jobb


Sales Executive

Sales Executive

23 december 2024

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024

Säljsupport med stort teknikintresse

Säljsupport med stort teknikintresse

23 december 2024