Tysktalande IT-support ansvarig

Arbetsbeskrivning

Tysktalande IT support ansvarig Vi söker dig som vill arbeta långsiktigt hos en av våra mest expansiva kunder på deras huvudkontor i Göteborg.Kunden har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Polen, Ryssland och USA och har över 2 500 anställda.IT avdelningen består av 25 personer uppdelat på drift och support samt systemavdelning.Vår kund är ledande i sin bransch och expanderar sin verksamhet genom förvärv och nyetableringar.Tack vare expansionen behöver vår kund förstärka IT organisationen med ytterligare en person.Till kundens IT-avdelning söker vi nu en Tysktalande IT support ansvarig Som person har du en naturlig fallenhet för att hantera olika människor.Du har en förmåga att anpassa din nivå efter användarens.Du är verbal och har inga problem att uttrycka dig på tyska och svenska.Givetvis har du ett trevligt sätt och ett glatt humör.Personlig tillfredsställelse får du genom att hjälpa andra.Du är säker på dig själv och i ditt arbete är du självgående och drivande. Uppdraget är tillsvidare och du kommer att sitta i deras supportgrupp som idag består av fem personer.Arbetsuppgifterna är varierande och består av både telefonsupport och användarhjälp på plats hos kunden.Du kommer även ha ett ansvar för supporten mot Tyskland och vara deras huvudkontakt.Du har goda datorkunskaper och har kännedom om flertalet applikationer.Du känner dig hemma i Microsofts miljö, och Officepaketet kan du på dina fem fingrar.Har du kunskap om Citrix är det ett extra plus. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet av IT support och någon relevant utbildning. Ansökan Ansök via www.dfind.se, lediga arbeten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 maj 2007
  • Ansök senast: 31 maj 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010