OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en service-minded problemlösare med stort IT engagemangs och ute efter nya utmaningar? Kan du även tala och skriva tyska obehindrat? Titta hit! Vi på Experis söker just nu en tysktalande IT support att jobba i en IT Servicedesk på konsultuppdrag hos vår kund som är ett globalt teknikföretag. Vi ser fram emot din ansökan! Herzlich willkommen!
Ort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Om företaget
Företaget är ett globalt teknikföretag som hjälper företag att utvecklas i led med digitaliseringen genom att erbjuda en mängd lösningar, produkter och tjänster med stort kundfokus. De finns i 43 länder runt om i världen och är ett ledande företag inom många viktiga branscher och industrier.
Om arbetet
Rollen som First line IT supporttekniker innebär att du kommer hjälpa slutanvändare med att lösa deras IT relaterade problem eller eskalera till andra grupper inom bolaget, när dina kunskaper inte räcker. Arbetet som First line IT Supporttekniker är varierat med ansvar för IT-utrustning, användarstöd inom både hårdvara och mjukvara, IT-administration, hjälp och råd till användare inom olika program och funktioner. I din roll kommer du att ha daglig kontakt med slutanvändare och hjälpa dem med felsökning, installationer, uppdateringar, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering. Arbetet sker uppdelat mellan support via telefon, chatt och mail. Även arbetsuppgifter kopplade till skrivare och annan kringutrustning kan förekomma.
Som First line IT supporttekniker hos vår kund kommer du att arbeta i ärendehanteringssystemet Remedy, andra verktyg som du kommer använda i ditt arbete är balnd annat Remote assist, Remote Desktop Protocol samt Active directory.
För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på några veckor där du får gedigen information och utbildning. Detta är alltså en tjänst för dig som vill arbeta i ett gott team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka till Experis IT idag!
Din profil
För att du ska vara rätt person för rollen tror vi att du:
* Kan tala, skriva och förstå tyska obehindrat
* Har erfarenhet av kundservice över telefon, alternativt av IT-support (alltså erfarenhet av servicefunktion eller supportfunktion)
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Har ett intresse för IT och vill utvecklas inom detta område
Det är även meriterande om du har erfarenhet av att hantera lösenord och användarkonton samt har erfarenhet av Active Directory
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Har du frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila viktoria.vershovsky@jeffersonwells.se