Tysktalande kundservicemedarbetare, Magine, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi på Magine söker nu en svensk/tysktalande kundservicemedarbetare till teamet efter lansering i Tyskland. Det är en heltidstjänst och arbetstiderna är vardagar, helger och kvällar på ett rullande schema.


Dina främsta uppgifter blir att besvara kundernas frågor och funderingar via facebook, twitter samt mail. Du kommer att ingå i ett mindre team och arbetar med att ge våra användare högkvalitativ och personlig service. Du behöver vara en driven person som vill och kan bidra med kreativa förslag på hur vi arbetar för att lyckas med det.

För att passa in hos oss behöver du ha en stor social förmåga och vara duktig på att hantera olika sorters människor och situationer. Du är helt enkelt bra på att kommunicera på ett sätt som gör att andra lyssnar och lätt förstår vad du menar. Du har lätt att uttrycka dig i text och stavar felfritt. Du tycker om att ta ansvar för ditt jobb och dina arbetsuppgifter och har struktur för hur du hanterar olika saker samtidigt.

Tjänsten inleds med en introduktion för att ge dig alla förutsättningar att ge det bästa kundbemötandet.

Vem är du


*  Talar och skriver svenska och tyska obehindrat.
*   Har ett intresse för ny teknik såsom smartphones, surfplattor och smart-TV
*   Har du stor vana av sociala medier så är det meriterande.
*   Erfarenhet av kundservice

Magine erbjuder dig

Du får möjlighet att jobba i ett härligt kreativt team som ser till att idéer blir till verklighet och där varje medarbetare är värdefull. Magine erbjuder dig även en miljö fylld av diverse tekniska prylar och en till gränsen osund mängd kärlek till TV!

Hur skulle TV se ut om det var uppfunnet idag? Vi är övertygade om att vi har svaret på den frågan och jobbar för fullt att ta fram den mest spännande lösningen för ett fantastiskt TV-tittande!

Magine är en ny tjänst och internetbaserad plattform för TV-tittande - live eller on-demand - via mobil, surfplatta, dator och TV.

Magine har valt att använda sig av rekryterings och bemanningsföretaget Next u i denna bemanning.

Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska. företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Haglund
070-770 31 21
Stefan Lidén
070-7709320
Sandra Gustavsson
070-770 31 20
Rekryterare/Konsultansvarig Ingela Haglund
070-770 31 21
Rekryterare/Konsultansvarig Sandra Gustavsson
070-770 31 20
VD Stefan Lidén
070-7709320
Rekryterare/Konsultansvarig Agnes Reuterskiöld
0707 703 120
Rekryterare/konsultansvarig Anneli Grundfelt
070-7707896
Rekryterare/konsultansvarig Stefan Lidén
070-7709320
Rekryteringsassistent Jenny Solum
070-7707896

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Next u AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Bemanning
  • Publicerat: 5 augusti 2014

Besöksadress

Kungsgatan 10 11143 Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 10
Stockholm, 11143

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024